מכון-דרור-לוגו

תפריט

כמה עולה אבחון דידקטי? מחיר (עלות) אבחון דידקטי פרטי

מאת: רותי פרגר-מאור, פסיכולוגית חינוכית מומחית בכירה

תוכן עניינים

כמה עולה אבחון דידקטי?

אנשים המחפשים מכוני אבחון באינטרנט מגלים מיד שישנם מרכזים רבים המציעים שירותי אבחון דידקטי לילדים ומבוגרים, אולם ללא הבנה מלאה של החשיבות בביצוע הבדיקה על ידי מאבחנת דידקטית מומלצת, ייתכן והבחירה שיעשו לא תהיה הטובה ביותר עבורם או עבור ילדיהם.

לדוגמא, הורים עשויים להתפתות להצעות של מכונים פרטיים המציעים אבחונים דידקטיים במחירים הנמוכים באופן חריג מהמקובל בקרב מאבחנות דידקטיות מוסמכות, מתוך רצון לחסוך כמה שניתן בעלות הבדיקה.

במקרים אלו, לעתים קרובות ההורים מגלים בדיעבד כי חוות הדעת שקיבלו ממכון האבחון אינה עומדת בקריטריונים של משרד החינוך ושבית הספר אינו מתכוון לכבד את ההמלצות שניתנו במעמד האבחון.

בשל כך, חשוב לבדוק היטב היכן אתם עורכים אבחון דידקטי ואף לשאול את היועצת החינוכית של בית הספר בו ילדכם לומד האם מכון האבחון מוכר להם לטובה. כמו כן, מומלץ לחפש המלצות על המכון באינטרנט ולהתרשם מרמת המקצועיות והשירות כבר במהלך שיחת הטלפון הראשונה שלכם.

אבחון דידקטי מחיר

כיצד נקבע מחיר של אבחון דידקטי?

עלות של אבחון דידקטי משתנה בדרך כלל בהתאם לכלי האבחון המועברים לנבדק ולגורמים נוספים המשפיעים על משך ומורכבות הבדיקה.

להלן 6 הגורמים המרכזיים הקובעים כמה עולה אבחון דידקטי פרטי:

מוניטין ושנות ניסיון – בדיוק כמו כל הערכה מקצועית אחרת, סביר להניח שתעדיפו מאבחנת דידקטית מומלצת, בעלת מוניטין וניסיון רב בביצוע אבחונים לילדים, בני נוער ומבוגרים. במידה וקיבלתם הצעת מחיר מפתה מדי, רצוי לשאול מי צפוי לערוך לכם את הבדיקה ולוודא שאין מדובר בסטודנטית או מאבחנת חסרת ניסיון.

גיל הנבדק – בעוד זה לא הנוהג ברוב מכוני האבחון, בהחלט ייתכן ומחיר האבחון ישתנה על פי גילו של הנבדק, שכן אבחון דידקטי לסטודנטים לפסיכומטרי אורך זמן ממושך יותר מאשר אבחון לתלמידי בית ספר יסודי.

זמן המתנה – בשנים האחרונות חלה הרעה בזמני ההמתנה לאבחונים במקומות ציבוריים ואנשים עלולים להמתין שבועות ואף חודשים ארוכים עד שיזומנו לבדיקה. לעומת זאת, תיאום תור במכון פרטי יכול להיעשות תוך ימים בודדים מרגע הפנייה. בנוסף, מכונים פרטיים מאפשרים לכם לתאם את הבדיקה למועד שנוח לכם באופן אישי – מה שמונע היעדרויות מיותרות ממוסדות החינוך ומקומות העבודה.

שירות לקוחות – מכיוון שתוקף של אבחונים דידקטיים ופסיכודידקטיים הינו 3-6 שנים, חשוב להקפיד לפנות למרכזים המספקים שירות לקוחות גם לאחר מסירת חוות הדעת ולא נעלמים לכם מיד עם סיום תהליך הבדיקה. במקרים מסוימים, שירות לקוחות צריך להיות הגורם המכריע מבחינתכם.

עלות של אבחון דידקטי בחשבון – אבחון דידקטי בסיסי אינו כולל הערכה של התפקוד החשבוני, כך שאם תחליטו לבד או יחד עם המאבחנת שיש צורך לערוך גם אבחון בחשבון, תידרשו לתוספת תשלום בגין הערכה ספציפית זו.

עלות של אבחון דידקטי באנגלית – בהמשך לכך, הערכה של התפקוד בשפה האנגלית גם כן כרוכה בעלות נוספת מצדכם, שכן אבחון באנגלית מאריך את משך הבדיקה באופן משמעותי ואינו מהווה חלק מתהליך של אבחון דידקטי בסיסי.

הצעד הראשון לחיים טובים מתחיל כאן

לתיאום פגישה מקצועית עם המומחים שלנו, יש למלא את הפרטים הבאים:

עלות אבחון דידקטי לסטודנטים, למבוגרים או לילדים

ביצוע אבחון מקצועי הינו השלב הראשון בדרך לאישור זכאותם של ילדים וסטודנטים להתאמות בדרכי הלמידה וההיבחנות, כמו תוספת זמן, התעלמות משגיאות כתיב ושימוש במחשבון, בדף נוסחאות מורחב או במילונית אלקטרונית.

לאחר קבלת חוות דעת כתובה המפרטת את ממצאי המבחנים השונים שהועברו לכם, עליכם להגישה לגורם האחראי על בדיקת האבחונים בבית הספר או במוסד האקדמי על מנת שיאשר את המלצותיה של המאבחנת הדידקטית.

בשלב זה, במידה וחוות הדעת אינה תואמת את דרישות משרד החינוך, המרכז הארצי לבחינות והערכה או המוסדות האקדמיים, ייתכן ולא יאושרו לכם או לילדכם ההתאמות השונות להם אתם כל כך זקוקים.

לכן, בכדי להימנע ממצבים אלו, מומלץ שלא לבחור את מכון האבחון רק על סמך מחיר מפתה של אבחון דידקטי, אלא לקבל החלטה מושכלת לאחר בחינת כל המשתנים החשובים, כגון שנות הניסיון של המאבחנת הדידקטית וכמות ההמלצות שניתן למצוא באינטרנט על המכון.

עלות אבחון דידקטי

אבחון דידקטי: מחיר לעומת מוניטין והמלצות

מרבית האבחונים הדידקטיים בישראל נערכים במכוני אבחון פרטיים המציעים שירותי אבחון לילדים או מבוגרים המתמודדים עם לקויות למידה, הפרעת קשב וריכוז (ADHD) ומצבים נוספים הגורמים לקשיי למידה או קשיי ריכוז.

מאחר ומטרת הבדיקה הינה לאתר את הסיבות הפוגעות בהצלחתו האקדמית של הנבדק ולספק לכם המלצות נכונות להמשך טיפול מקצועי, עלות האבחון אינה צריכה להיות הגורם שמנחה אתכם בבחירת מאבחנת דידקטית.

לעומת זאת, חפשו מכון בעל מוניטין רב שנים במגוון סוגי אבחונים אשר יכול לערוך לכם או לילדכם אבחון תפקודי למידה ברמה המקצועית הגבוהה ביותר – מה שיאפשר לכם לממש את מלוא זכויותיכם מול הגורמים השונים.

כמה עולה אבחון דידקטי

החזרים מחברות ביטוח בגין עלות אבחון דידקטי

ילדים ומבוגרים המבוטחים באחת מחברות הביטוח הפרטיות בישראל, יכולים לבדוק עם סוכן הביטוח או חברת הביטוח המבטחת אותם האם הם זכאים להחזר כספי בגין ביצוע אבחון דידקטי פרטי.

במקרים רבים, תופתעו לגלות שבאפשרותכם לקבל החזר כספי משמעותי המכסה מחצית ואף יותר ממחיר האבחון. יחד עם זאת, זו אחריותכם הבלעדית ליצור קשר מבעוד מועד עם הגורמים הרלוונטיים ולוודא מהם תנאי הזכאות על פי פוליסת הביטוח שברשותכם.

לדוגמא, עובדים רבים בארגונים גדולים במשק הינם בעלי פוליסת ביטוח קולקטיבית הכוללת, בין היתר, החזרים כספיים בגין פנייה לייעוץ פסיכולוגי, טיפול פסיכולוגי ואבחונים דידקטיים, פסיכולוגיים ופסיכודידקטיים.

אבחון דידקטי - המדריך המלא להורים
נגן וידאו אודות אבחון דידקטי - המדריך המלא להורים

אבחון דידקטי פרטי - סיכום

חשוב לציין כי במכון דרור, אבחון דידקטי נערך על-ידי צוות מקצועי, בעל ניסיון רב שנים אשר כולל מאבחנות דידקטיות המתמחות בעבודה אבחונית וטיפולית עם ילדים, בני נוער וסטודנטים.

אנו, במכון דרור, מאמינים כי היכולות האמיתיות מתגלות כאשר המאובחן מרגיש בסביבה בטוחה ובתנאים שאף מאפשרים ליהנות מחוויית האבחון.

למידע נוסף ולקביעת מועד לאבחון דידקטי בגבעתיים – חייגו 03-3723067 או השאירו את פרטיכם באתר ואנו ניצור עמכם קשר בהקדם.

רותי פרגר-מאור
רותי פרגר-מאור

פסיכולוגית חינוכית מומחית-בכירה עם ניסיון של 35 שנה באבחון, ייעוץ וטיפול בילדים, נוער ומבוגרים. מתוך שליחות אמיתית לעתיד טוב יותר של החברה הישראלית, רותי הקימה ב-2008 את מכון דרור לפסיכולוגיה וחינוך. בנוסף, רותי מעבירה סדנאות, הדרכות להורים ומורים ואף מנהלת בהתנדבות קרן תרומות בתחומי החינוך והרווחה.

רוצה לקרוא עוד?

מאמרים נוספים בנושא אבחון דידקטי

אבחון דידקטי למבוגרים
אבחון דידקטי לסטודנטים או למבוגרים: המדריך המלא (2023)

מבוגרים ניגשים לביצוע אבחון דידקטי בשל מגוון סיבות, ביניהן פסיכומטרי, השלמת בגרויות, או לקראת מבחני הסמכה ולימודים במוסדות להשכלה גבוהה. האבחון הדידקטי מאפשר לנבדק לקבל התאמות לפי כל צורך אקדמי רלוונטי למקרה.

המדריך המלא >>

הצעד הראשון לחיים טובים מתחיל כאן

לתיאום פגישה מקצועית עם המומחים שלנו, יש למלא את הפרטים הבאים: