מכון-דרור-לוגו

תפריט

הדרכת הורים לגיל הרך, לפעוטות ולתינוקות על ידי יועצת להורים

מאת: רותי פרגר-מאור, פסיכולוגית חינוכית מומחית בכירה

תוכן עניינים

מדוע משפחות פונות להדרכת הורים לגיל הרך?

בעולם המודרני, הורות לילדים בגיל הרך יכולה להיות חוויה מספקת ומאתגרת בו זמנית, כאשר הורים נדרשים לטפל בצרכים היום יומיים של תינוקות או ילדים צעירים ולסייע להם לפתח כישורי חיים נאותים, לכן זה הגיוני בהחלט שמשפחות רבות פונות כיום לקבלת הדרכת הורים לגיל הרך ממדריכות הורים מוסמכות.

יתרה מכך, הורים ליותר מילד אחד צריכים להתחשב באישיותו וצרכיו הייחודיים של כל אחד מילדי המשפחה, תוך הקניית כישורי חיים יום יומיים חיוניים ופיתוח מיומנויות חברתיות והתנהגותיות הולמות שיאפשרו להם להשתלב בחברת ילדים אחרים.

במידה ואתם הורים חדשים או הורים לילדים צעירים, ייתכן ואתם חשים מוצפים רגשית, חווים מצבים קשים לעתים קרובות, מודאגים מהתנהגויות מסוימות של ילדכם ומתמודדים עם מתח נפשי מתמשך.

במקרים אלו, הנחיית הורים לגיל הרך תוכל לעזור לכם להתמודד ביעילות רבה יותר עם האתגרים הקשורים להורות, חינוך וגידול ילדים, להפחית את רמת הלחץ הנפשי שלכם ולטפל בבעיות המסוימות שמטרידות אתכם.

הדרכת הורים לגיל הרך

החשיבות של ייעוץ להורים לילדים בגיל הרך

מהרגע בו הורים לעתיד מכריזים על הריון, הם בדרך כלל מקבלים הצעות רבות כיצד לגדל את ילדיהם, אולם ההמלצות המתקבלות בנושא הורות ממקורות המידע השונים לעתים תכופות סותרות את עצמן.

מחד, רופאי ילדים, רופאים התפתחותיים ומומחים נוספים בתחום הבריאות מספקים ייעוץ רפואי ומידע נרחב להורים חדשים על הבריאות והבטיחות של תינוקות וילדים בגיל הרך, כמו החשיבות שבהרדמת תינוקות על גבם כדי להפחית את הסיכון לתסמונת מוות בעריסה.

מאידך, הורים מקבלים עצות מבני משפחה וחברים קרובים בעלי דעות שונות ונחשפים למקורות מידע חסרי תוקף מקצועי, כולל מידע רב המופץ באתרי אינטרנט וברשתות חברתיות על ידי אנשים שאינם מומחים בתחום הבריאות, התפתחות הילד והפסיכולוגיה.

במידה ואתם חשים המומים מעודף המידע שנחשפתם אליו ומרגישים חסרי ביטחון לגבי מה הכי טוב לילדיכם, חשוב ביותר לקבל ייעוץ להורים לילדים בגיל הרך ממדריכת הורים מוסמכת לפני שמיישמים המלצות אשר גורמות לכם לאי נוחות.

זכרו כי אין שיטה אחת ויחידה המתאימה לחינוך וגידול פעוטות או ילדים צעירים, כך שייתכן ותרצו או תצטרכו לנסות מספר סגנונות הורות שונים כדי להבין מהו הסגנון המתאים ביותר למשפחתכם הייחודית.

הצעד הראשון לחיים טובים מתחיל כאן

לתיאום פגישה מקצועית עם המומחים שלנו, יש למלא את הפרטים הבאים:

הדרכת הורים לתינוקות ולפעוטות החווים אתגרים

באופן כללי, הורים לתינוקות ולפעוטות אחראים על מספר תחומים הקשורים לבריאות וההתפתחות התקינה של ילדיהם, כולל:

לשמור על ביטחונם של הילדים
להקשיב לילדים
לבלות זמן משותף עם הילדים
לספק לילדים חיבה, סדר ועקביות
להציב ולאכוף גבולות ברורים ועקביים לילדים
• לפנות לעזרה כשעולה חשד לבעיה רפואית או התנהגותית

יחד עם זאת, הורים חדשים לתינוקות ולפעוטות עשויים להתמודד עם אתגרים נפוצים שונים, כגון:

מתן טיפול עקבי לילדים
דאגה מתמדת לצרכים של הילדים
שמירה על מערכת היחסים הזוגית בין ההורים
קשיים כלכליים
תכנון וארגון סדר יום לילדים
מחסור בשעות שינה

בנוסף, ההורה שנשאר תקופה ממושכת בבית עם התינוק או הפעוט עלול להתרעם על ההורה השני על כך שהוא עובד מחוץ לבית בזמן שעליו לבלות את רוב היום בביצוע מטלות גופניות תובעניות של הורות ומשק בית.

במידה ואחד מילדיכם מגלה סימנים להפרעות נוירולוגיות, מוגבלויות פיזיות או בעיות קוגניטיביות אצל ילדים והוא זקוק לטיפול רפואי או התפתחותי מתמשך ולסיוע רב מצדכם, סביר להניח שאתם גם חשים אשמה מסוימת על כך שאינכם מצליחים להעניק יחס שווה לכל ילדי המשפחה.

מחקרים רבים שנערכו בשנים האחרונות מצאו כי הדרכת הורים לתינוקות ולפעוטות יכולה לסייע לכם להתמודד ביעילות רבה יותר עם מצבים מאתגרים אלו, לשמר את מערכת היחסים הזוגית בין ההורים, לפתח מיומנויות תקשורת חיוביות ובריאות יותר וללמוד כיצד להתנהל יחד כצוות מגובש.

ייעוץ להורים לילדים בגיל הרך

הנחיית הורים לגיל הרך בנושאים שונים ומגוונים

הורים הם בדרך כלל האנשים המשפיעים ביותר על חייהם של ילדים, כאשר גם לאחר שילדיהם גדלים, הם לעתים קרובות פונים אליהם לקבלת הדרכה או עצה בנושאים שונים ומגוונים.

בשל כך, התנהגויות ואמונות של הורים יכולות להשפיע באופן ניכר על דפוסי החשיבה וההתנהגות של ילדיהם, במיוחד במהלך השנים הראשונות לחייהם, בתקופת הגיל הרך והילדות המוקדמת.

לדוגמא, ילדים עשויים לשמוע מהוריהם שקבוצות מסוימות באוכלוסייה נחותות מקבוצות אחרות או לאמץ אמונות וסטיגמות לגבי אחרים שהוריהם חלקו עמם – מה שגורם לילדים לפתח תפיסת עולם מוגבלת, לוותר על חיפוש עמדות אחרות בתקופת הבגרות שלהם ולהיות פתוחים פחות לאנשים שונים, לתרבויות שונות ולחוויות חדשות.

יחד עם זאת, דברים יכולים לקרות גם ללא תלות במאמצי ההורים לשמור על הילדים, שכן ילדים לומדים רעיונות חדשים מחברים ומהתקשורת, טראומות פוגעות בתהליך התפתחות הילד או בהתנהגותו ולחץ חברתי בבית הספר עלול להוביל להופעתן של בעיות התנהגות.

מכיוון שכל הילדים והמשפחות שונים זה מזה ואין סגנון הורות אחד שיכול להטיב באותו האופן עם כל הילדים בעולם, ייתכן מאוד ומה שעבד לכם בעבר עם ילדים אחרים אינו עובד כפי שציפיתים עם הילד החדש שהצטרף למשפחה, על אחת כמה וכמה אם מדובר בילד המתמודד עם בעיה כרונית.

במידה ואתם חשים חוסר אונים או תחושת מועקה עקב חוסר היכולת שלכם להגיע אל ילדיכם או לספק להם את העזרה הנחוצה להם, מומלץ לפנות לקבלת הדרכת הורים לגיל הרך כדי ללמוד כיצד להתמודד עם הסוגיות השונות.

הנחיית הורים לגיל הרך

מנחת ומדריכת הורים יחידניים לגיל הרך

נכון להיום, הורים יחידניים הם דבר נפוץ ביותר בישראל, כאשר ישנם הורים שהם יחידניים מבחירה והורים שהפכו ליחידניים לאחר גירושין, פרידה או מוות פתאומי של אחד מבני הזוג.

מאחר והורים יחידניים נושאים באחריות מוגברת על ילדיהם, הם בדרך כלל נאלצים להתמודד עם לחץ נפשי רב יותר וקושי במציאת זמן פנוי לפגישת בני זוג פוטנציאליים או לבילוי עם חברים, במיוחד כשילדיהם נמצאים בתקופת הגיל הרך.

בנוסף, במקרים רבים הורים יחידניים עלולים להתקשות בהצבה ובאכיפת גבולות בבית, להפגין חוסר עקביות מול ילדיהם, לסבול מקשיים כלכליים, להרגיש בודדים ומבודדים חברתית ואף להימצא בסיכון מוגבר להפרעות חרדה או דיכאון.

במצבים אלו, מלבד ההמלצה לפנות בהקדם להדרכה פרטנית עם מדריכת הורים מומלצת או לקבוצת הנחיית הורים לגיל הרך, באפשרותכם לנקוט כבר מחר במספר פעולות כדי להתמודד ביעילות רבה יותר עם האתגרים שאתם חווים עד שתיפגשו עם מנחת הורים לגיל הרך ותקבלו ממנה המלצות מדויקות המותאמות באופן אישי למצבכם המשפחתי הנוכחי:

הישארו בקשר הדוק עם בני משפחה וחברים קרובים
צרו רשת תמיכה חברתית עבורכם ועבור ילדיכם
פנו זמן לטיפול בעצמכם ולטיפול בילדיכם
רשמו את ילדיכם לפעילויות בשעות שאחרי הלימודים

הדרכת הורים - המדריך המלא
נגן וידאו אודות הדרכת הורים - המדריך המלא

הדרכת הורים לגיל הרך - סיכום

חשוב לדעת כי במכון דרור, הדרכת הורים לגיל הרך נערכת על-ידי צוות מקצועי, בעל ניסיון רב שנים, אשר כולל מדריכות ומדריכי הורים המתמחים בעבודה טיפולית עם ילדים, בני נוער ומבוגרים.

אנו, במכון דרור, מאמינים כי היכולות האמיתיות מתגלות כאשר ההורים מרגישים בסביבה בטוחה ובתנאים שאף מאפשרים להם ליהנות מחוויית ההדרכה.

למידע נוסף ולקביעת מועד להדרכת הורים לגיל הרך בגבעתיים – חייגו 03-3723067 או השאירו את פרטיכם באתר ואנו ניצור עמכם קשר בהקדם.

Picture of רותי פרגר-מאור
רותי פרגר-מאור

פסיכולוגית חינוכית מומחית-בכירה עם ניסיון של 35 שנה באבחון, ייעוץ וטיפול בילדים, נוער ומבוגרים. מתוך שליחות אמיתית לעתיד טוב יותר של החברה הישראלית, רותי הקימה ב-2008 את מכון דרור לפסיכולוגיה וחינוך. בנוסף, רותי מעבירה סדנאות, הדרכות להורים ומורים ואף מנהלת בהתנדבות קרן תרומות בתחומי החינוך והרווחה.

רוצה לקרוא עוד?

מאמרים נוספים בנושא הדרכת הורים

הדרכת הורים
הדרכת הורים פרטנית: ייעוץ להורים על ידי מדריכת הורים מומלצת

תהליך של ליווי וייעוץ להורים הניתן במטרה לפתח מיומנויות הוריות, לבסס סמכות הורית, להתמודד היטב עם קשיי ההורות השונים ועם הקשיים שחווה הילד. הדרכת הורים ניתנת לרוב על ידי פסיכולוגית ילדים מוסמכת ויכולה להתבצע באופן פרטני או באופן קבוצתי.

המדריך המלא >>
הדרכת הורים לילדים עם צרכים מיוחדים
הדרכת הורים לילדים עם צרכים מיוחדים ולילדים על רצף האוטיזם

ליווי ועזרה להורים לילדים המתמודדים עם הפרעת קשב וריכוז (ADHD), לקויות למידה, אוטיזם, מצב בריאותי כרוני, עיכובים התפתחותיים – ועוד. הדרכת הורים תספק להם מידע חשוב בנוגע לסוגיה ותדריך אותם כיצד לסייע לילדם לתפקד ולהתפתח באופן מיטבי.

המדריך המלא >>
הדרכת הורים מחירים
כמה עולה הדרכת הורים? השוואת מחירים של הנחיית הורים

כל מדריכת הורים גובה עלות שונה, שמשתנה בהתאם להכשרה שלה, מידת הניסיון שלה, שיטת ההדרכה, שכבת הגיל של הילד ומשך התהליך. ישנן דרכים להוזיל את עלות ההדרכה, כמו בחירה בהדרכה קבוצתית, אך אין לשכוח שיש לתת עדיפות למדריכה הטובה ביותר בשבילכם.

המדריך המלא >>
הדרכת הורים למתבגרים
הדרכת הורים למתבגרים ולבני נוער בתקופת גיל ההתבגרות

טיפול רגשי יכול לסייע לנערים להבטיח שהגיל המטלטל הזה ישפיע עליהם קצת פחות, אך בשנים האלו, חלקם פשוט לא בשלים לתהליך כזה. לכן, חשוב שגם הורים למתבגרים ירכשו כלים רגשיים שיאפשרו להם להתמודד בצורה טובה יותר עם המשברים, השינויים ההורמונליים ובחינת הגבולות של ילדיהם בגיל ההתבגרות.

המדריך המלא >>
הדרכת הורים אונליין
הדרכת הורים אונליין: המדריך המלא על הנחיית הורים מרחוק בזום

הפרעות אכילה, קשיי קשב וריכוז, בעיות התנהגות, לקויות למידה – אלו רק כמה מהאתגרים שעלולים להופיע אצל ילדים ובני נוער לאורך השנים. כהורים, אתם בוודאי רוצים לעשות הכול כדי להפוך את ההתמודדות שלהם לפשוטה יותר – והדרכת הורים אונליין בהחלט עשויה לסייע לעשות זאת בצורה מושכלת יותר.

המדריך המלא >>

הצעד הראשון לחיים טובים מתחיל כאן

לתיאום פגישה מקצועית עם המומחים שלנו, יש למלא את הפרטים הבאים: