מכון-דרור-לוגו

תפריט

כמה עולה אבחון הפרעות קשב וריכוז? מחיר מומלץ במכון פרטי

מאת: רותי פרגר-מאור, פסיכולוגית חינוכית מומחית בכירה

תוכן עניינים

כמה עולה אבחון קשב וריכוז?

זה די מאתגר לענות על השאלה כמה עולה אבחון קשב וריכוז מבלי להבין היטב את סיבת הפניה ומטרת הבדיקה, שכן ישנם סוגים רבים של אבחונים שניתן לבצע כדי להעריך את תפקודי הקשב והריכוז של ילדים, בני נוער ומבוגרים.

לדוגמא, מחיר של אבחון הפרעות קשב וריכוז (ADHD) פרטי בדרך כלל משתנה על פי סוג הבדיקה הנדרשת, משך הבדיקה, מספר הפגישות הנדרשות לצורך השלמת הבדיקה וההכשרה המקצועית, שנות הניסיון, המוניטין המקצועי והזמינות של איש המקצוע.

בעוד ילדים ובני נוער לרוב עוברים סוגי אבחונים מקיפים וארוכים יותר הנערכים על ידי פסיכולוגים מוסמכים, שעלותם גבוהה יותר, מבוגרים בדרך כלל נדרשים לביצוע בדיקות ממוקדות וקצרות יותר, שעלותן נמוכה יותר, המועברות על ידי רופאים מוסמכים.

אבחון קשב וריכוז מחיר

אבחון קשב וריכוז פרטי לילדים: מחיר משתנה

הורים רבים מעוניינים לדעת מהי העלות של אבחון קשב וריכוז לילדים לאחר שהבחינו כי ילדיהם מפגינים מספר תסמינים שכיחים של הפרעת קשב וריכוז (ADHD) אצל ילדים, כמו היפראקטיביות או אימפולסיביות, אשר אינם חולפים חרף ניסיונות התמודדות רבים ומגוונים.

במקרים אחרים, ילדים ובני נוער מופנים לביצוע אבחון הפרעות קשב וריכוז (ADHD) על ידי הצוות החינוכי של הגן או בית הספר בו הם לומדים מכיוון שקיים חשד כי הם סובלים מליקויים בתפקודים הניהוליים או בתפקודי הזיכרון.

באופן כללי, מחיר של אבחון הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים נקבע, בין היתר, בהתאם לקריטריונים הבאים:

אבחון קשב וריכוז פרטי לעומת במקום ציבורי – בדומה לאבחונים פסיכולוגיים ורפואיים אחרים, עלות אבחון פרטי נוטה להיות גבוהה יותר מאשר עלות אבחון במקום ציבורי, שכן במכוני אבחון פרטיים באפשרותכם לבחור את איש המקצוע המסוים שיבצע את הבדיקה. בנוסף, אבחון במכון פרטי יאפשר לכם לבצע את הבדיקה תוך זמן קצר במקום להמתין תקופה ארוכה ומייגעת כשמדובר באבחון במקום ציבורי.

שנות הניסיון והמוניטין המקצועי של איש המקצוע – במידה ותבחרו לבצע אבחון הפרעת קשב וריכוז (ADHD) במכון אבחון פרטי הגובה מחיר הנמוך באופן חריג מהמקובל במכוני אבחון פרטיים בישראל, סביר להניח שאיש המקצוע שיבצע את הבדיקה לא יהיה בעל שנות ניסיון רבות ומוניטין מקצועי גבוה בתחום האבחון.

סוגי הבדיקות המועברות במהלך האבחון – אנשי מקצוע שונים מעבירים סוגי בדיקות שונים במהלך אבחון הפרעת קשב וריכוז (ADHD) לילדים ובני נוער, זאת בהתאם לסיבת הפניה ומטרת האבחון, כך שעלות האבחון יכולה להשתנות מאוד בין נבדק לנבדק. למשל, מחיר של אבחון קשב וריכוז אצל נוירולוג בהכרח יהיה שונה ממחיר של אבחון קשב וריכוז ממוחשב, כמו אבחון BRC.

הצעד הראשון לחיים טובים מתחיל כאן

לתיאום פגישה מקצועית עם המומחים שלנו, יש למלא את הפרטים הבאים:

אבחון קשב וריכוז פרטי למבוגרים: מחיר התהליך

מבוגרים הלומדים במוסדות אקדמיים ומגלים קשיי התארגנות, בעיות זיכרון ו/או קשיי למידה משמעותיים לעתים קרובות תוהים האם הפרעת קשב וריכוז (ADHD) הינה הגורם המרכזי לקשיים השונים שהם חווים בלמידה ובהיבחנות כסטודנטים באקדמיה ומעוניינים לבחון זאת באופן מקצועי.

במצבים אחרים, מבוגרים מופנים לביצוע הערכה מקצועית מקיפה על ידי רופא המשפחה או רופא אחר המטפל בהם על מנת לאשר או לשלול את קיומה של הפרעת קשב וריכוז (ADHD) ולקבל המלצות מועילות להמשך טיפול מקצועי בתסמינים הפסיכולוגיים, הגופניים וההתנהגותיים הפוגעים ביכולתם לממש את מלוא הפוטנציאל הטמון בהם.

אף על פי שמחיר מהווה אחד השיקולים המרכזיים בעת בחירת מכון אבחון עבור חלק מהאנשים, במידה והחלטם לפנות לביצוע אבחון מקיף, עליכם לזכור כי אבחון קשב וריכוז פרטי המבוצע במחיר נמוך במיוחד עשוי להעיד על איכות הבדיקות השונות שיועברו לכם – מה שעלול להשפיע בסופו של דבר על התוצאות, המסקנות וההמלצות שיתקבלו בסיום תהליך האבחון.

עלות אבחון קשב וריכוז

כמה עולה אבחון הפרעות קשב וריכוז פרטי?

כאמור, אין אפשרות לענות על השאלה כמה עולה אבחון הפרעות קשב וריכוז פרטי מבלי להבין קודם לכן את הסיבות בגינן הנכם פונים לביצוע האבחון ואת מטרת האבחון, שכן אין בדיקה אחת ויחידה המאפשרת לקבוע באופן נחרץ האם ילד, נער או מבוגר סובל מהפרעת קשב וריכוז (ADHD).

למעשה, במקרים רבים יש צורך לבצע מספר בדיקות שונות על ידי מספר אנשי מקצוע שונים על מנת לאשר או לשלול את קיומה של הפרעת קשב וריכוז (ADHD) אצל מבוגרים או ילדים, במיוחד כאשר הנבדקים או הוריהם מדווחים על תסמינים המאפיינים טווח רחב של מצבים פסיכולוגיים ורפואיים.

חשוב לציין, כי אנשים המאובחנים עם הפרעת קשב וריכוז (ADHD) לעתים תכופות מתמודדים במקביל עם הפרעות נוירו-התפתחותיות נוספות, כמו הפרעות קוגניטיביות, הפרעות תקשורתיות, הפרעות על רצף הספקטרום האוטיסטי, לקויות למידה או הפרעות במוטוריקה.

כמה עולה אבחון קשב וריכוז

אבחון קשב וריכוז פרטי - סיכום

חשוב לדעת כי במכון דרור, אבחון קשב וריכוז פרטי נערך על-ידי צוות מקצועי, בעל ניסיון רב שנים אשר כולל אנשי מקצוע המתמחים בעבודה אבחונית וטיפולית עם ילדים, בני נוער ומבוגרים.

אנו, במכון דרור, מאמינים כי היכולות האמיתיות מתגלות כאשר המאובחן מרגיש בסביבה בטוחה ובתנאים שאף מאפשרים ליהנות מחוויית האבחון.

למידע נוסף ולקביעת מועד לאבחון קשב וריכוז פרטי בגבעתיים – חייגו 03-3723067 או השאירו את פרטיכם באתר ואנו ניצור עמכם קשר בהקדם.

Picture of רותי פרגר-מאור
רותי פרגר-מאור

פסיכולוגית חינוכית מומחית-בכירה עם ניסיון של 35 שנה באבחון, ייעוץ וטיפול בילדים, נוער ומבוגרים. מתוך שליחות אמיתית לעתיד טוב יותר של החברה הישראלית, רותי הקימה ב-2008 את מכון דרור לפסיכולוגיה וחינוך. בנוסף, רותי מעבירה סדנאות, הדרכות להורים ומורים ואף מנהלת בהתנדבות קרן תרומות בתחומי החינוך והרווחה.

רוצה לקרוא עוד?

מאמרים נוספים בנושא אבחון קשב וריכוז

אבחון קשב וריכוז אצל נוירולוג
אבחון נוירולוגי להפרעות קשב וריכוז פרטי לילדים או למבוגרים

אבחון להפרעות קשב וריכוז שנעשה על ידי נוירולוג מומחה בוחן את התסמינים של הנבדק, בין היתר באמצעות בדיקות רפואיות מקיפות וביצוע אבחנה מבדלת. במקרה הצורך ייקבע כי הנבדק סובל מהפרעות קשב וריכוז ויינתנו לו המלצות להמשך.

המדריך המלא >>

הצעד הראשון לחיים טובים מתחיל כאן

לתיאום פגישה מקצועית עם המומחים שלנו, יש למלא את הפרטים הבאים: