מכון-דרור-לוגו

תפריט

כמה עולה אבחון פסיכודידקטי? מחיר (עלות) אבחון פסיכודידקטי פרטי

מאת: רותי פרגר-מאור, פסיכולוגית חינוכית מומחית בכירה

תוכן עניינים

כמה עולה אבחון פסיכודידקטי?

נכון להיום, אבחון פסיכודידקטי נחשב לאבחון המועדף על מרבית ההורים הפונים למכוני אבחון בישראל, שכן מדובר בהערכה המקיפה ביותר המאפשרת לבצע אבחנה מבדלת בין סוגים שונים של בעיות אצל ילדים ומתבגרים ולקבל המלצות מקצועיות לטיפול בקשיים.

לאור הביקוש הרב של הורים לביצוע בדיקה מקיפה זו לילדיהם, ישנם מכונים ואנשי מקצוע פרטיים רבים המציעים שירותי אבחון לילדים ובני נוער, אולם חלקם אינם בעלי השכלה, הכשרה והסמכה לביצוע אבחונים פסיכולוגיים או דידקטיים לילדים.

בשל כך, קיימת חשיבות רבה בבחירת מכון מומלץ לאבחון פסיכודידקטי, כאשר יש להקפיד לפנות רק למכונים המעסיקים פסיכולוגים חינוכיים וקליניים מוסמכים, בעלי מוניטין וניסיון רב בעבודה עם ילדים ובני נוער.

אף על פי שהמחיר מהווה עבור אנשים מסוימים גורם מרכזי בהחלטה איפה עושים אבחון פסיכודידקטי פרטי, הקפידו לבחון היטב את התמונה המלאה ולוודא שאתם פונים עם ילדכם לבדיקה אצל פסיכולוג ילדים מוסמך ומומלץ אשר עומד בקריטריונים של משרד הבריאות ומשרד החינוך.

במידה ולא תעשו כן, ייתכן ותגלו בהמשך שחוות הדעת שקיבלתם אינה עומדת בקריטריונים המקובלים על ידי משרד החינוך. לדוגמא, ישנם מספר מכוני אבחון באזור המרכז הגובים מחיר נמוך ושאינו ריאלי וחוות הדעת שלהם אינן מאושרות בוועדות התאמה מחוזיות לבגרויות של משרד החינוך.

אבחון פסיכודידקטי מחיר

אבחון פסיכודידקטי: מחיר זה לא הכל

בעוד עלות של אבחון פסיכודידקטי עשויה לגרום להורים לפנות למכונים ואנשי מקצוע אשר מומחיותם מוטלת בספק, רק מאחר והם מציעים שירותי אבחון במחיר מפתה, התוצאה עלולה להיות הרסנית עבור ילדים ובני נוער המתמודדים עם קשיי למידה משמעותיים.

למשל, תארו לכם שתגלו יום בהיר אחד שהאדם שאבחן את ילדכם כלל אינו רשאי לבצע אבחונים פסיכודידקטיים לילדים ולכן בית הספר אינו מספק לילדכם את התמיכה הלימודית והרגשית לה הוא כל כך זקוק.

בכדי להימנע ממקרים אלו ואחרים, ריכזנו עבורכם מספר דברים שחשוב לוודא כבר בשיחת הטלפון הראשונה שלכם עם מכוני אבחון ואנשי מקצוע פרטיים – מה שיבטיח שילדכם יעבור אבחון מקצועי המוכר על ידי משרד החינוך.

הצעד הראשון לחיים טובים מתחיל כאן

לתיאום פגישה מקצועית עם המומחים שלנו, יש למלא את הפרטים הבאים:

ממה מושפעת עלות של אבחון פסיכודידקטי?

להלן הגורמים המרכזיים המשפיעים על עלות של אבחון פסיכודידקטי לילדים ובני נוער:

1. מוניטין ושנות ניסיון – אבחון המוצע במחיר נמוך באופן חריג מהמקובל יועבר לילדכם, במקרה הטוב, על ידי סטודנטים או אנשים שסיימו זה עתה את לימודיהם האקדמיים ומתחילים התמחות בפסיכולוגיה. במקרה הרע, ייתכן והאדם שיאבחן את ילדכם מעולם לא למד פסיכולוגיה.

2. גיל הנבדק – ניתן לערוך אבחון פסיכודידקטי פרטי החל מכתה א', אולם משך הבדיקה, מספר הפגישות והתחומים הנבדקים במהלכה משתנים בהתאם לגילו של הילד או הנער. לדוגמא, אבחון הנערך החל מכתה ז' בהכרח עולה יותר מאבחון הנערך עד כתה ו', זאת משום שבגיל זה הבדיקה כוללת גם הערכה דידקטית של מיומנויות היסוד בשפה האנגלית ושל התפקוד החשבוני.

3. זמינות תורים – הורים מדווחים לנו כי זמינות התורים בשירותים הפסיכולוגיים של הרשויות המקומיות ובקופות החולים לעתים קרובות אינה מיידית ונדרשת המתנה של מספר שבועות ואף חודשים ארוכים. לעומת זאת, פנייה לאבחון פסיכודידקטי אצל פסיכולוג פרטי מאפשרת קביעת תור לבדיקה תוך מספר ימים בלבד ובחירת מכון האבחון או איש המקצוע שיאבחן את ילדכם, כמו גם תיאום התור ליום והשעה שנוחים לכם.

4. אחריות מקצועית ושירות לקוחות – אבחון פסיכודידקטי הוא בעל תוקף למשך מספר שנים, לכן רצוי מאוד לפנות לאבחון במקום מוכר וידוע בקרב מוסדות החינוך – מה שיבטיח לכם אחריות מקצועית לחוות הדעת שתקבלו. כמו כן, חפשו המלצות על שירות הלקוחות של מכון האבחון או איש המקצוע כדי לוודא שתזכו ליחס הולם אם תזדקקו לעזרה נוספת בהמשך.

5. עלות אבחון פסיכודידקטי פרטי לעומת במקום ציבורי – בדיוק כמו בדיקות רפואיות נפוצות, ישנו פער במחיר בין ביצוע אבחון במכון פרטי לבין ביצוע אבחון במקום ציבורי. מכיוון שהתעריפים המוצעים לפסיכולוגים על ידי קופות החולים אינם ריאליים, הן בתחום האבחון והן בתחום הטיפול, פסיכולוגים מנוסים ומומלצים בוחרים לעבוד באופן פרטי בלבד. בעקבות זאת, במידה ותפנו לאבחון במקום ציבורי, סביר להניח שתאלצו להמתין זמן רב עד שיגיע מועד הבדיקה של ילדכם.

עלות אבחון פסיכודידקטי

סיבות מרכזיות לביצוע אבחון פסיכודידקטי פרטי

ישנן מספר סיבות בגינן הורים בוחרים לפנות למכוני אבחון פרטיים, אולם אלו המרכזיות שבהן:

דיסקרטיות מלאה – חשוב לדעת, כי אבחון במקום ציבורי, בדיוק כמו כל פגישה עם מומחה בבריאות הנפש במקום ציבורי, מתועדת במידה חלקית או מלאה במערכות המידע של המוסד הרפואי או הגורם המבטח והמידע עשוי להיות נגיש לאנשים נוספים מלבד האדם שיאבחן את ילדכם. לעומת זאת, ביצוע אבחון פסיכודידקטי במכון פרטי מבטיח לכם שהמידע הנוגע לילדכם לא יימסר לאף אדם או גורם מלבד הוריו, אלא אם כן אתם תאשרו לנו בכתב לעשות זאת (ויתור סודיות). יתרה מכך, איננו מחויבים למסור מידע על מאובחנים ומטופלים לאף אדם או גורם ללא צו רשמי של בית משפט (דבר שמעולם לא נתבקשנו אליו).

בחירת איש המקצוע – במידה ותפנו לאבחון במקום ציבורי, ייתכן מאוד ולא יתאפשר לכם לבחור את איש המקצוע אשר ייפגש עם ילדכם ואף לא תקבלו את שמו בטרם תגיעו ליום האבחון. לעומת זאת, פנייה לאבחון פסיכודידקטי פרטי מקנה להורים את הזכות לבחור האם ילדיהם יפגשו עם פסיכולוג חינוכי או פסיכולוגית חינוכית, אדם צעיר או מבוגר וכיוצ"ב – מה שמאפשר התאמה טובה יותר בין אופי הילד לבין איש המקצוע שייפגש עמו.

תיאום תור למועד שנוח לכם – בשנים האחרונות חלה הרעה בזמינות שירותי בריאות הנפש במקומות ציבוריים ולרוב נדרש מילדים להמתין מספר שבועות ואף חודשים כדי לעבור הערכה מקצועית. יתרה מכך, ישנם מקומות ציבוריים שעורכים אבחונים לילדים רק בשעות אחה"צ, שעות בהן ילדים ומתבגרים עייפים וחסרי ריכוז ומוטיבציה. לעומת זאת, פנייה למכון אבחון פרטי מאפשרת לכם לתאם מועד לבדיקה תוך מספר ימים, ביום ובשעה שנוח לכם, כולל ימי שישי, חול המועד וערבי חג. כמו כן, אנו עורכים אבחונים רק בשעות הבוקר, כך שהילד ערני וניתן להעריך את יכולותיו באופן המדויק ביותר.

בחירת שפת האבחון – הורים לילדים שאינם דוברים עברית כשפת אם עשויים להתקשות למצוא עבורם מקומות ציבוריים המספקים שירותי אבחון על ידי אנשי מקצוע הדוברים את שפתם או שידרשו לנסוע מרחקים ארוכים כדי שהדבר יתאפשר. לעומת זאת, מכוני אבחון פרטיים מציעים שירותי אבחון בשפות שונות, כמו אנגלית, רוסית, ספרדית, צרפתית ופורטוגזית, כך שהאבחון הפסיכודידקטי יכול להיערך במלואו בשפת האם של הילד או הנער.

אבחון פסיכודידקטי פרטי

אבחון פסיכודידקטי: מחיר מומלץ

לאור כל האמור לעיל, ניתן להבין כי המחיר המומלץ עבור אבחון פסיכודידקטי צריך לשקף את משך האבחון, שנות הניסיון של הפסיכולוג ואף את גילו של הנבדק, שכן החל מכתה ז' האבחון כולל גם הערכה של השפה האנגלית והתפקוד החשבוני – מה שמאריך את משך הבדיקה באופן משמעותי.

משך האבחון משתנה מילד לילד, אולם כשמדובר בילדים צעירים עד כתה ו', סביר להניח שהאבחון עצמו ימשך בממוצע 3-3.5 שעות. במידה וילדכם לומד בכתה ז' או בכתה גבוהה יותר, אבחון פסיכודידקטי צפוי להימשך 4.5-5 שעות וייתכן ויהיה צורך לערוך את הבדיקה בשני מפגשים במועדים שונים.

זכרו כי תהליך של אבחון מקצועי צריך לכלול שיחה מקדימה עם ההורים, שמטרתה לספק לפסיכולוג את כל הרקע החינוכי, ההתפתחותי והמשפחתי של הילד, כמו גם שיחת משוב בסיום האבחון, בה תימסר לכם חוות הדעת הכתובה ויוסברו לכם בעל-פה ממצאי המבחנים השונים שהועברו לילדכם.

אבחון פסיכודידקטי - המדריך המלא להורים
נגן וידאו אודות אבחון פסיכודידקטי - המדריך המלא להורים

אבחון פסיכודידקטי פרטי - סיכום

חשוב לדעת כי במכון דרור, אבחון פסיכודידקטי נערך על-ידי צוות מקצועי, בעל ניסיון רב שנים אשר כולל פסיכולוגים ופסיכולוגיות המתמחים בעבודה אבחונית וטיפולית עם ילדים, בני נוער ומבוגרים.

אנו, במכון דרור, מאמינים כי היכולות האמיתיות מתגלות כאשר המאובחן מרגיש בסביבה בטוחה ובתנאים שאף מאפשרים ליהנות מחוויית האבחון.

למידע נוסף ולקביעת מועד לאבחון פסיכודידקטי בגבעתיים – חייגו 03-3723067 או השאירו את פרטיכם באתר ואנו ניצור עמכם קשר בהקדם.

Picture of רותי פרגר-מאור
רותי פרגר-מאור

פסיכולוגית חינוכית מומחית-בכירה עם ניסיון של 35 שנה באבחון, ייעוץ וטיפול בילדים, נוער ומבוגרים. מתוך שליחות אמיתית לעתיד טוב יותר של החברה הישראלית, רותי הקימה ב-2008 את מכון דרור לפסיכולוגיה וחינוך. בנוסף, רותי מעבירה סדנאות, הדרכות להורים ומורים ואף מנהלת בהתנדבות קרן תרומות בתחומי החינוך והרווחה.

רוצה לקרוא עוד?

מאמרים נוספים בנושא אבחון פסיכודידקטי

אבחון פסיכודידקטי לסטודנטים
אבחון פסיכודידקטי למבוגרים או לסטודנטים: המדריך המלא (2023)

אבחון פסיכודידקטי מהווה אבן דרך חשובה בגיבוש היכולות הקוגניטיביות והרגשיות של האדם, ורלוונטי בייחוד לקראת לימודים במסגרת אקדמית. האבחון יוכל לאתר קשיים בדרכי הלמידה של הנבדק ולהמליץ על פתרונות שמתאימים עבורו.

המדריך המלא >>

הצעד הראשון לחיים טובים מתחיל כאן

לתיאום פגישה מקצועית עם המומחים שלנו, יש למלא את הפרטים הבאים: