מכון-דרור-לוגו

תפריט

כמה עולה אבחון פסיכולוגי? מחיר (עלות) אבחון פסיכולוגי פרטי

מאת: רותי פרגר-מאור, פסיכולוגית חינוכית מומחית בכירה

תוכן עניינים

כמה עולה אבחון פסיכולוגי?

במידה והנכם שוקלים לבצע אבחון פסיכולוגי בפעם הראשונה בחייכם, סביר להניח שאינכם מבינים מדוע מכוני אבחון שונים גובים מחירים שונים עבור סוגי אבחונים פסיכולוגיים שונים וכמה באמת צריך לעלות אבחון פסיכולוגי לילדים, בני נוער או מבוגרים הנערך על ידי פסיכולוגים מוסמכים.

יחד עם זאת, בדיוק כמו בכל בדיקה רפואית או פסיכולוגית אחרת, עליכם לזכור כי מחיר אינו השיקול המרכזי בעת בחירת מכון לביצוע אבחון פסיכולוגי, שכן ישנם מספר היבטים חשובים הרבה יותר שעליכם להתייחס אליהם כשאתם בוחרים את המכון בו תבצעו הערכה פסיכולוגית מקיפה.

לדוגמא, הדבר החשוב ביותר מבחינתכם הינו המוניטין והניסיון המקצועי של הפסיכולוג שיבצע את האבחון, כאשר נדרש מכם לוודא מבעוד מועד כי הפסיכולוג מוסמך בביצוע סוג האבחון הפסיכולוגי הספציפי שעליכם לבצע מכיוון שישנם סוגי אבחונים פסיכולוגיים שונים הנערכים על ידי סוגי פסיכולוגים שונים.

אבחון פסיכולוגי מחיר

אבחון פסיכולוגי: מחיר לעומת תועלת

אבחון פסיכולוגי הנערך במכוני אבחון הגובים מחיר נמוך באופן חריג מהמקובל במכוני אבחונים מוכרים לעתים קרובות אינו בעל תוקף מקצועי משום שהמאבחן כלל אינו פסיכולוג מוסמך או שהאבחון מבוצע באופן חלקי בלבד ולא מועברים כל כלי האבחון הנדרשים לצורך מתן אבחנה מקצועית.

במקרים אחרים, אנשים מגלים בדיעבד שהאבחון המסוים שבוצע להם אינו האבחון הפסיכולוגי אותו ביקשו לבצע מלכתחילה ולכן העלות שנגבתה מהם על ידי מכון האבחון הייתה נמוכה באופן משמעותי מזו שהתבקשו לשלם על הערכה פסיכולוגית מקיפה במכוני אבחונים מומלצים.

מלבד זאת, חשוב לזכור כי מחיר של אבחון פסיכולוגי, בדומה למחיר של סוגי אבחונים אחרים, כמו אבחון דידקטי או אבחון פסיכודידקטי, משתנה בהתאם למספר גורמים, כולל סיבת הפניה, גילו של הנבדק, מספר הפגישות הנדרשות, הותק המקצועי של המאבחן וסוג הפסיכולוג המבצע את האבחון.

הצעד הראשון לחיים טובים מתחיל כאן

לתיאום פגישה מקצועית עם המומחים שלנו, יש למלא את הפרטים הבאים:

הגורמים המשפיעים על מחיר של אבחון פסיכולוגי

כאמור, מחיר של אבחון פסיכולוגי יכול להשתנות בעקבות מספר גורמים, אולם המשתנים המשפיעים ביותר על עלות של אבחון זה כוללים:

סוג האבחון – מכיוון שישנם סוגי אבחונים פסיכולוגיים רבים, ייתכן מאוד שתתקלו בטווח רחב של מחירים בעת חיפוש אחר פסיכולוג טוב ומומלץ לביצוע הערכה מקצועית מקיפה. לכן חשוב ביותר שתוודאו היטב שאתם מתכוונים לבצע את סוג האבחון המסוים הנדרש במצבכם.

גיל הנבדק – תהליך של אבחון פסיכולוגי משתנה מאוד בהתאם לגילו של הנבדק, לסיבת הפנייה, לקשייו האובייקטיביים ולמה שנדרש מהפסיכולוג לבדוק במהלך האבחון, כאשר ככל שהנבדק בוגר יותר ויש צורך בהערכה מקיפה וארוכה יותר כדי להבין לעומק את מצבו, כך מחיר האבחון יהיה בהכרח גבוה יותר.

פרטי לעומת ציבורי – קיים פער משמעותי במחיר של אבחון פסיכולוגי בין מכוני אבחון פרטיים ומקומות ציבוריים, שכן אבחון פסיכולוגי הנערך במכוני אבחון פרטיים בדרך כלל מבוצע תוך מספר ימים מיום תיאום הבדיקה, זאת לעומת מספר שבועות או חודשים כשמדובר בביצוע אבחון פסיכולוגי במקום ציבורי.

המלצות – ככל שפסיכולוגים זוכים להמלצות רבות יותר, כך הם גובים מחיר גבוה יותר עבור ביצוע אבחון פסיכולוגי לילדים, בני נוער או מבוגרים, כאשר סביר להניח שמספר המלצות גבוה מעיד על שנים רבות של ניסיון מקצועי בביצוע אבחונים פסיכולוגיים.

שפה – במידה והנכם מתבקשים לבצע אבחון פסיכולוגי בשפה זרה ו/או להגיש חוות דעת פסיכולוגית בשפה שאינה עברית, מרבית מכוני האבחון ידרשו תוספת מחיר עבור שירות זה, שכן ביצוע בדיקה בשתי שפות או כתיבת חוות דעת בשפה נוספת מלבד עברית מצריכים מהפסיכולוג הקדשת זמן נוסף לשם כך.

מיקום גיאוגרפי – בדומה לשירותים רפואיים או פסיכולוגיים אחרים, עלות של אבחון פסיכולוגי משתנה מאוד בהתאם למיקום הגיאוגרפי שלכם, כאשר מחיר האבחון בדרך כלל גבוה יותר באזור המרכז מאשר באזור הצפון או באזור הדרום.

כמה עולה אבחון פסיכולוגי

החזר עלות אבחון פסיכולוגי שביצעתם במכון פרטי

במידה וברשותכם פוליסת ביטוח בריאות פרטית, באפשרותכם לפנות לסוכן הביטוח או לחברת הביטוח שלכם כדי לדרוש החזר כספי בגין עלות של אבחון פסיכולוגי פרטי שביצעתם, אולם באחריותכם הבלעדית לבדוק מראש מהם תנאי פוליסת הביטוח הפרטית שלכם.

במרבית המקרים, סוכן הביטוח או חברת הביטוח שלכם יבקשו מכם תעודת הסמכה של הפסיכולוג וחשבונית מס/קבלה מקורית על מנת לקבל החזר כספי בגין עלות של אבחונים פסיכולוגיים פרטיים – מה שתקבלו בכל מקרה ממכון האבחון בעת הסדרת התשלום ביום הבדיקה.

חשוב לציין, כי עליכם לברר היטב את כל הפרטים מול סוכן הביטוח או חברת הביטוח שלכם בטרם ביצוע האבחון, שכן במצבים מסוימים אתם תתבקשו לספק להם גם הפנייה של רופא ילדים או רופא משפחה לביצוע אבחון על ידי פסיכולוג פרטי כחלק מתהליך לקבלת החזר כספי עבור הבדיקה שאתם עתידים לבצע.

עלות אבחון פסיכולוגי

אבחון פסיכולוגי לילדים: מחיר מומלץ

כאמור, ישנם גורמים רבים המשפיעים על עלות של אבחון פסיכולוגי לילדים, בני נוער או מבוגרים, כך שאין מחיר מומלץ אחד ויחיד עבור ביצוע אבחון זה ועליכם לבחון כל מקרה לגופו של עניין על סמך כלל המשתנים המהותיים.

למשל, מחיר של אבחון פסיכולוגי חינוכי הנערך על ידי פסיכולוג חינוכי לילדים בגיל הרך בהכרח צפוי להיות נמוך יותר מאשר מחיר של אבחון פסיכולוגי קליני או אבחון פסיכודיאגנוסטי הנערך על ידי פסיכולוג קליני למבוגרים.

אבחון פסיכולוגי - המדריך המלא להורים
נגן וידאו אודות אבחון פסיכולוגי - המדריך המלא להורים

אבחון פסיכולוגי פרטי - סיכום

חשוב לדעת כי במכון דרור, אבחון פסיכולוגי נערך על-ידי צוות מקצועי, בעל ניסיון רב שנים אשר כולל פסיכולוגים ופסיכולוגיות המתמחים בעבודה אבחונית וטיפולית עם ילדים, בני נוער ומבוגרים.

אנו, במכון דרור, מאמינים כי היכולות האמיתיות מתגלות כאשר המאובחן מרגיש בסביבה בטוחה ובתנאים שאף מאפשרים ליהנות מחוויית האבחון.

למידע נוסף ולקביעת מועד לאבחון פסיכולוגי בגבעתיים – חייגו 03-3723067 או השאירו את פרטיכם באתר ואנו ניצור עמכם קשר בהקדם.

Picture of רותי פרגר-מאור
רותי פרגר-מאור

פסיכולוגית חינוכית מומחית-בכירה עם ניסיון של 35 שנה באבחון, ייעוץ וטיפול בילדים, נוער ומבוגרים. מתוך שליחות אמיתית לעתיד טוב יותר של החברה הישראלית, רותי הקימה ב-2008 את מכון דרור לפסיכולוגיה וחינוך. בנוסף, רותי מעבירה סדנאות, הדרכות להורים ומורים ואף מנהלת בהתנדבות קרן תרומות בתחומי החינוך והרווחה.

רוצה לקרוא עוד?

מאמרים נוספים בנושא אבחון פסיכולוגי

אבחון פסיכולוגי לילדים
אבחון פסיכולוגי קוגניטיבי ורגשי לילדים: המדריך המלא (2023)

במקרים שבהם הילד מגלה סימנים של עיכוב התפתחותי, בעיות התנהגות או קשיים לימודיים וקוגניטיביים, מקובל לערוך לו אבחון פסיכולוגי שיבדוק את החשד ויאמת או יפריך אותו. במקרה הצורך, האבחון גם ממליץ על דרכי טיפול מתאימות.

המדריך המלא >>

הצעד הראשון לחיים טובים מתחיל כאן

לתיאום פגישה מקצועית עם המומחים שלנו, יש למלא את הפרטים הבאים: