פוביה ממילים ארוכות: המדריך המלא על פחד ממילים ארוכות

מה זה היפופוטומונסטרוססקוויאפדאליאופוביה?

פחדים, פוביות וחרדות הן אמיתיות ביותר ובני אדם יכולים לפתח פוביה כמעט מכל דבר או מצב אפשרי. בעוד אנשים רבים טועים לחשוב כי היפופוטומונסטרוססקוויאפדאליאופוביה (באנגלית: Hippopotomonstrosesquipedaliophobia) הינה פוביה מגוחכת או בדיונית, פחד ממילים ארוכות הוא פוביה אמיתית בהחלט.

ילדים ומבוגרים הסובלים מהיפופוטומונסטרוססקוויאפדאליאופוביה חווים רמת חרדה גבוהה כשהם נאלצים להתמודד עם מילים ארוכות, כאשר בדיוק כמו פוביות ספציפיות אחרות, היא מתפתחת לאחר שאירוע מקוטלג בחלקים שונים של המוח, הנקראים אמיגדלה והיפוקמפוס, כמסוכן או איום.

פחד ממילים ארוכות

פוביה ממילים ארוכות במיוחד: גורמים אפשריים

בעקבות האירוע, האדם עלול לחשוש ולהתנהל כאילו האירוע עומד להתרחש פעמים נוספות. למעשה, אדם המאובחן עם פוביה ממילים ארוכות מרגיש חסר אונים לאור תחושת החרדה והפאניקה האוחזת בו בעת מחשבה על מילים ארוכות או צפייה בהן.

בהתאם לחומרת הפוביה, מטופלים מדווחים על מחשבות טורדניות ואף תסמינים של דיכאון. חשוב לציין, כי אנשים אינם נולדים עם פוביות, אלא מדובר בפחדים הנרכשים ומתקבעים בעקבות אירועים לא נעימים במהלך החיים.

יתרה מכך, מרבית המאובחנים עם סוגי פוביות נפוצות אינם זוכרים בבירור מה היה הגורם הראשוני לפחדים שהם חווים כיום. לדוגמא, ילדים ובני נוער עשויים לחוות מבוכה וחרדה לאחר שתלמידים אחרים צחקו עליהם כשקראו מילים ארוכות.

בעקבות חווית אירוע טראומטי כזה, מוחם של חלק מהילדים ימשיך להגיב באותו האופן למרות שאין בכך צורך – מה שיוביל לכך שאלו הסובלים מפוביה ממילים ארוכות יתחילו לפתח דפוסי מחשבה שליליים ויחושו פחד עז כשיחשבו או יראו מילים ארוכות במיוחד.

פחד ממילים ארוכות: תסמינים רגשיים וגופניים

אנשים שונים עם היפופוטומונסטרוססקוויאפדאליאופוביה מתמודדים עם תסמינים שונים, אולם מרבית התסמינים של פחד ממילים ארוכות הינם סימפטומים רגשיים, נפשיים וגופניים, כאשר צפויה רמת חרדה גבוהה ואף חווית התקף חרדה או פאניקה לאור מראה או מחשבה על מילים ארוכות.

למרות שבמקרים רבים מטופלים מבינים שהפוביה שלהם אינה הגיונית, הם אינם מסוגלים לנהל את הפחד ומרגישים חסרי אונים. תסמינים גופניים אלו עשויים לכלול:

• רעידות בגוף
• בכי
• הזעת יתר
• בריחה מהמקום
התפרצויות זעם
• תחושת חלחלה
• בחילה
• כאבי ראש
• פעימות לב מואצות
• סחרחורת
נדודי שינה כרוניים
• קשיי נשימה

מבחינה רגשית, האדם עלול לחוש מבוהל ומשותק, כאשר הוא חושש שיביך את עצמו או יתעלף מול אנשים זרים אם ייאלץ להתמודד בפניהם עם הפחד שלו ממילים ארוכות.

פוביה ממילים ארוכות

פוביה ממילים ארוכות: דרכי טיפול מומלצות

קיימות מספר דרכים לטיפול בפחד ממילים ארוכות, כאשר טיפול תרופתי צריך להיות האפשרות האחרונה שלכם משום שהוא רק מסווה את התסמינים של הפרעת החרדה שלכם. לעומת זאת, הדרך הנכונה לטיפול בפוביה ממילים ארוכות היא להעריך תחילה מהם הגורמים שהובילו להופעתה של החרדה מלכתחילה.

לאחר מכן, מגוון מטפלים רגשיים יוכלו לעזור לכם לבנות תכנית טיפולית שתעודד אתכם להיחשף באופן הדרגתי למילים ארוכות, כך שתתחילו מלדמיין בראשכם מילה ארוכה, אז תרשמו מילים ארוכות על דף ורק לבסוף תאמרו אותן בקול רם לעצמכם ואחר כך ליד אנשים.

למעשה, תהליך של טיפול בחשיפה ממושכת (PE) מסייע לילדים ומבוגרים להפחית את רמת הלחץ והחרדה שלהם עד לרמה כזו שהם מסוגלים לקרוא בביטחון מילים ארוכות בפני אנשים זרים.

בנוסף, ניתן לעשות שימוש במספר שיטות טיפול עצמי בחרדה, כגון תרגול נשימות עמוקות, מדיטציה, תרגילי הרפיה, מיינדפולנס (Mindfulness) וכיוצ"ב על מנת להתמודד עם פוביה ספציפית זו.

כמו כן, טיפול רגשי, כגון טיפול פסיכולוגי או טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT), יכול להועיל מאוד לטיפול בהיפופוטומונסטרוססקוויאפדאליאופוביה.

היפופוטומונסטרוססקוויאפדאליאופוביה

טיפול בפחד ממילים ארוכות - סיכום

חשוב לדעת כי במכון דרור, הטיפול בפחד ממילים ארוכות נערך על-ידי צוות בעל ניסיון רב שנים, אשר כולל אנשי מקצוע המתמחים בעבודה אבחונית וטיפולית עם ילדים, בני נוער ומבוגרים.

למידע נוסף ולקביעת מועד לטיפול בפחד ממילים ארוכות בגבעתיים – חייגו 03-3723067 או השאירו את פרטיכם באתר ואנו ניצור עמכם קשר בהקדם.

התמודדות עם חרדה
התמודדות עם חרדה: כלים וטיפים איך להתמודד עם חרדה?

ישנן דרכים רבות להתמודד עם חרדה. את חלקן ניתן ליישם באופן עצמאי גם במסגרת הביתית, ואת חלקן ניתן ללמוד על ידי איש מקצוע כמו פסיכולוג או מטפל רגשי. בכל מקרה חשוב לפתור את החרדה ולא להנציח אותה ולתת לה להשתלט על חיינו ולהוריד מאיכותם.

טיפול טבעי בחרדה ללא תרופות
טיפול טבעי בחרדה ללא תרופות: כולל תרופות טבעיות לחרדות

כדי להימנע מתלות בתרופות שאינן אפקטיביות לטווח הרחוק ועלולות להיות ממכרות, ישנן דרכי טיפול טבעיות ללא כדורים ביניהן טיפול פסיכולוגי, טיפול CBT (פסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית), הומאופתיה וצמחי מרפא וכן טיפול עצמי באמצעות שינוי אורח חיים.