מכון-דרור-לוגו

תפריט

כמה עולה טיפול זוגי? השוואת מחירים ועלויות של ייעוץ זוגי

מאת: רותי פרגר-מאור, פסיכולוגית חינוכית מומחית בכירה

תוכן עניינים

ממה עלות טיפול זוגי מושפעת בדיוק?

אחוזי הגירושים כיום, ברור לכולנו, גבוהים הרבה יותר מאלו שנרשמו לפני מאה שנים. עד לפני כמה עשורים, הנטייה של זוגות רבים הייתה קודם כל לנסות לתקן ולעשות את כל המאמצים האפשריים לפני שמחליטים לפרק את החבילה. כיום, במה שרבים מגדירים כ"עידן האינסטנט", יותר אנשים מעדיפים לפרק הכול כשהם מתמודדים עם קושי או אתגר. עצם העובדה שאתם קוראים את זה, מראה שאתם החלטתם קודם כל לנסות לפעול בדרך אחרת ולראות איך אפשר לגשר ולתקן – לפני ששוברים את הכלים.

על אף הפתיחה הפסימית, זה המקום להדגיש שכיום גם המודעות לחשיבות של טיפול לניהול זוגיות בריאה ומאושרת היא גבוהה הרבה יותר משהייתה בעבר. אם פעם זה היה נחשב "טאבו" לדבר על הנושא הטעון הזה, כיום טיפול זוגי הוא תהליך שרבים עוברים במהלך חייהם וגם מספרים עליו לאחרים, מתוך הבנה שלפעמים ליווי מקצועי עוזר לראות דברים אחרת, לגשר על פערים ולתקשר בצורה בריאה יותר.

כששואלים כמה עולה טיפול זוגי, התשובה לכך היא כמובן מורכבת ולא יכולה להיות חד משמעית. כיום יש מגוון רחב של מטפלים רגשיים, שעובדים בגישות שונות, עברו הכשרה ייחודית ומציעים כלים שונים לזוגות במשבר. המחיר כמובן מושפע מכל הקריטריונים האלו וגם מגורמים נוספים. עם זאת, במאמר הזה ננסה לפרק לגורמים את המחיר של ייעוץ זוגי ולהבין איך בדיוק קובעים אותו ולאילו טווחי מחירים אפשר לצפות.

טיפול זוגי מחירים

עלות נמוכה של טיפול זוגי יכולה לעלות לכם ביוקר

כשבוחנים מי בדיוק מציעים כיום טיפול זוגי לזוגות – ניתן למנות שורה ארוכה של בעלי מקצוע – מפסיכותרפיסטים מוסמכים, שעברו הכשרה מתאימה כדי לטפל באנשים, דרך יועצים זוגיים שלמדו קורסים ספציפיים בתחום, ועד למאמנים אישיים (קואוצ'רים) ומלווים רוחניים. גם שיטות הטיפול הקיימות כיום הן אינסופיות ונראה כי רבים מפתחים בעצמם שיטות משלהם ומכשירים מטפלים תחתם.

מחירו של הייעוץ הזוגי בפועל כאמור משתנה מאוד על בסיס כל המאפיינים שציינו כאן. עם זאת, בהערכה גסה, עלותו של טיפול זוגי כנראה תעמוד על מאות שקלים למפגש – בדרך כלל בין 200 ל-800 שקלים. כיום ישנה אפשרות לנהל מפגשים בשיחת וידאו באינטרנט (זום) וכן להשתתף בסדנאות זוגיות או בטיפול זוגי קבוצתי עם אנשים נוספים במחיר משתלם יותר.

נדגיש שוב, לעיתים דווקא מטפלים ללא הכשרה מתאימה שיציעו את הטיפול במחיר נמוך יותר, עלולים שלא להשיג את ההטבה המיוחלת שבני הזוג מצפים לה. חשוב לקחת את כל ההיבטים האלו בחשבון לפני שמקבלים את ההחלטה.

הצעד הראשון לחיים טובים מתחיל כאן

לתיאום פגישה מקצועית עם המומחים שלנו, יש למלא את הפרטים הבאים:

ההבדל במחירים בין ייעוץ זוגי וטיפול פסיכולוגי

אם הזוגיות שלכם נקלעה למצב של משבר, או שהמצב שלכם דווקא בסדר, אך אתם רוצים להפוך אותו למצוין, יש הרבה אפשרויות שעומדות בשבילכם כדי לשפר את המצב. באופן כללי, ניתן לחלק את הגורמים המקצועיים בתחום הזה לשתי קבוצות עיקריות – אלו שמציעים טיפול זוגי ואלו שמציעים ייעוץ זוגי.

ייעוץ בדרך כלל יינתן על ידי גורמים ללא הסמכה לעיסוק בפסיכותרפיה. במקרים מסוימים, המחיר של מפגשי הייעוץ האלו כמובן יהיה נמוך יותר מזה של טיפול פסיכותרפיה, אך חשוב לזכור שבמקרים רבים, קשיים בזוגיות מתפתחים כתוצאה מקשיים נפשיים או מאתגרים שמתפתחים אצלנו מתחת לפני השטח ואנחנו לא תמיד מודעים לקיומם. הליך של ייעוץ זוגי ללא העמקה באותם הגורמים, יכול במקרים מסוימים לא לשרת את המטרה ולעיתים אף לגרום יותר נזק מתועלת.

כמה עולה טיפול זוגי

איך לוודא שמחיר הטיפול הזוגי השתלם לכם?

הנטייה הגורפת בחברה היא להאמין שטיפול זוגי נועד למנוע מזוגות להיפרד. עם זאת, לפעמים בטיפול מבינים שדווקא בריא יותר לשני בני הזוג לחיות בנפרד, או ליצור הסכם חדש שיאפשר להם לנהל חיים בריאים ומאוזנים יותר. כמובן שהמטרה המרכזית ברוב המקרים תהיה לנסות לתקן ולאחד – אך כדי שהתהליך יהיה יעיל חשוב קודם כל להכניס אליו הרבה כנות וגמישות מחשבתית.

טיפול זוגי יעיל לא מושפע רק מהמחיר ששילמתם עליו – אלא גם מהגדרה נכונה של המטרות והציפיות של שני בני הזוג מהתהליך הזה. באמצעות הגדרה נכונה של מה שאתם רוצים – תוכלו לבחון את היעילות של הטיפול הזוגי בטווח הארוך ולהבין האם הוא באמת הועיל לכם.

אל תתפשרו על עלות ייעוץ זוגי כשהזוגיות במשבר

כבר הזכרנו כאן כמה חשוב שלא להתפשר על עלות הטיפול הזוגי, בטח אם המחיר הנמוך נובע מחוסר ניסיון של המטפל, מהכשרה שאינה מתאימה לצרכים שלכם או מחוסר התאמה של הכלים שבהם הוא משתמש. אבל כשמדברים על פשרות, חשוב להזכיר גם עניין נוסף שכדאי להתעכב עליו.

במקרים רבים, זוגות מגיעים לייעוץ כי אחד הצדדים מאוד רוצה לתקן, בעוד שהצד השני כבר ויתר מראש. זכרו שאם כבר החלטתם לשלם על טיפול זוגי, כדאי להשתדל להראות נכונות, אפילו בסיסית ומינימלית, לבחון מחדש את הגישה הזאת ולראות אם ניתן גם לשנות אותה.

ייעוץ זוגי מחיר

טיפול זוגי מחירים - סיכום

חשוב לדעת כי במכון דרור, טיפול זוגי פרטי נערך על-ידי צוות מקצועי, בעל ניסיון רב שנים, אשר כולל מטפלות ומטפלים זוגיים המתמחים בעבודה טיפולית עם ילדים, בני נוער ומבוגרים.

אנו, במכון דרור, מאמינים כי היכולות האמיתיות מתגלות כאשר המטופלים מרגישים בסביבה בטוחה ובתנאים שאף מאפשרים להם ליהנות מהחוויה הטיפולית.

למידע נוסף ולקביעת מועד לטיפול זוגי פרטי בגבעתיים – חייגו 03-3723067 או השאירו את פרטיכם באתר ואנו ניצור עמכם קשר בהקדם.

רותי פרגר-מאור
רותי פרגר-מאור

פסיכולוגית חינוכית מומחית-בכירה עם ניסיון של 35 שנה באבחון, ייעוץ וטיפול בילדים, נוער ומבוגרים. מתוך שליחות אמיתית לעתיד טוב יותר של החברה הישראלית, רותי הקימה ב-2008 את מכון דרור לפסיכולוגיה וחינוך. בנוסף, רותי מעבירה סדנאות, הדרכות להורים ומורים ואף מנהלת בהתנדבות קרן תרומות בתחומי החינוך והרווחה.

רוצה לקרוא עוד?

מאמרים נוספים בנושא טיפול זוגי

טיפול פסיכולוגי בגבעתיים
טיפול פסיכולוגי בגבעתיים: מטפלים ופסיכולוגים מומלצים בגבעתיים

מגוון מטפלים מומלצים, מקצועיים ובעלי מומחיות והסמכה בשלל תחומים, ממוקמים בגבעתיים ויכולים לסייע להורים וילדים במרכז באמצעות מגוון שירותים, ביניהם: אבחון מחוננים, אבחון דידקטי, אבחון פסיכודידקטי, ייעוץ וטיפול פסיכולוגי, הדרכות הורים ועוד.

המדריך המלא >>
טיפול זוגי אונליין
טיפול זוגי אונליין: המדריך המלא על ייעוץ זוגי אונליין בזום

האם ייעוץ זוגי אונליין יעיל יותר או פחות מטיפול בקליניקה? השאלה הזאת העסיקה גם חוקרים באקדמיה והמסקנות שלהם בהחלט מעוררות עניין ומפתיעות. בסופו של דבר, כדי שתהליך הטיפול יהיה יעיל, זוגות נדרשים לגלות את אותה הרצינות והמחויבות שמגלים כשנוסעים ביחד אל המטפל.

המדריך המלא >>
טיפול קוגניטיבי התנהגותי CBT
טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT): מטפלים מומלצים בשיטת CBT

הגדרה נכונה של הבעיה או המטרה, שיעורי בית שמתרגלים מחוץ לקליניקה ובעיקר התמקדות בהווה ופחות בעבר – כך טיפול CBT מסייע לילדים, בני נוער ומבוגרים להשתחרר מפחדים, להתגבר על חרדה ודיכאון, לבנות ביטחון עצמי ולשפר את הבריאות והיציבות הנפשית בשורה ארוכה של היבטים.

המדריך המלא >>

הצעד הראשון לחיים טובים מתחיל כאן

לתיאום פגישה מקצועית עם המומחים שלנו, יש למלא את הפרטים הבאים: