מכון-דרור-לוגו

תפריט

כמה עולה טיפול פסיכולוגי? מחיר ועלות של טיפול פסיכולוגי פרטי

מאת: רותי פרגר-מאור, פסיכולוגית חינוכית מומחית בכירה

תוכן עניינים

כמה עולה טיפול אצל פסיכולוג?

במידה וקיבלתם החלטה לפנות לקבלת טיפול אצל פסיכולוג מוסמך בפעם הראשונה בחייכם, סביר להניח שאתם תוהים כמה עולה טיפול פסיכולוגי עם פסיכולוג פרטי. למעשה, השאלה כמה עולה טיפול אצל פסיכולוג הינה אחת השאלות הנפוצות ביותר שאנשים שואלים כבר בשיחת הטלפון הראשונה שלהם עם פסיכולוגים פרטיים.

יחד עם זאת, בדומה לשיטות טיפול רגשי אחרות, אין תשובה אחת ויחידה שנכונה לכולם, שכן ניתן לקבל סוגי טיפולים פסיכולוגיים שונים במסגרות טיפוליות שונות המציעות טווח רחב של מחירים עבור מגוון שירותים פסיכולוגיים.

לדוגמא, זה הגיוני שיהיה פער משמעותי בין מחיר טיפול פסיכולוגי הניתן על ידי פסיכולוג קליני מומחה בכיר בעל 30 שנות ניסיון במסגרת פרטית באזור המרכז ובין עלות טיפול פסיכולוגי המתבצע על ידי פסיכולוג קליני מתמחה בעל 2 שנות ניסיון במסגרת ציבורית באזור הדרום.

טיפול פסיכולוגי מחיר

איך נקבעת עלות טיפול פסיכולוגי?

כאמור, אף על פי שהרצון הטבעי לדעת כמה עולה בדיוק טיפול פסיכולוגי הינו מובן בהחלט, בדומה לכל סוגי הטיפולים הרגשיים, כמו טיפול CBT או טיפול באומנות, ישנם משתנים רבים המשפיעים על מחיר טיפול פסיכולוגי לילדים ולמבוגרים. באופן כללי, עלות טיפול אצל פסיכולוג מוסמך נקבעת, בין היתר, בהתאם לקריטריונים הבאים:

פסיכולוג קליני לעומת חינוכי – בדיוק כפי שיש סוגים שונים של רופאים, כמו רופא ילדים, רופא משפחה, רופא פסיכיאטר או רופא נוירולוג, כך ישנם סוגים שונים של פסיכולוגים, כמו פסיכולוג חינוכי, פסיכולוג קליני, פסיכולוג התפתחותי או פסיכולוג שיקומי, כאשר ייתכנו הבדלים בין מחירים של סוגי פסיכולוגים שונים.

פסיכולוג פרטי לעומת במקום ציבורי – אנשים הבוחרים לפנות לקבלת טיפול פסיכולוגי במקום ציבורי, כמו תחנה לבריאות הנפש של משרד הבריאות או קופת חולים, לעתים קרובות נאלצים להמתין מספר חודשים עד שיפגשו לראשונה עם פסיכולוג מוסמך, לא תמיד יכולים לבחור את היום, השעה והמקום בהם יתקיימו הטיפולים ולא בהכרח רשאים לבחור מי הפסיכולוג שיטפל בהם או בילדיהם. לעומת זאת, טיפול פסיכולוגי פרטי יאפשר לכם להיפגש עם פסיכולוג מומלץ תוך מספר ימים, לתאם פגישה למועד ולמקום שנוח לכם ולהחליט בעצמכם מי הפסיכולוג שיקבל אתכם או את ילדיכם.

פסיכולוג מומחה לעומת מתמחה – פסיכולוגים מומחים בעלי עשרות שנות ניסיון בייעוץ, אבחון וטיפול פסיכולוגי לילדים ולמבוגרים בדרך כלל יגבו מחיר גבוה יותר מאשר פסיכולוגים מתמחים שאינם בעלי מוניטין רב שנים במתן טיפולים פסיכולוגיים. בפועל, עלות טיפול פסיכולוגי אצל מטפלים ותיקים ומנוסים משקפת את הידע הרב שהם רכשו במהלך עשרות שנות עבודה עם מטופלים בגילאים שונים המתמודדים עם בעיות רגשיות, בעיות חברתיות או בעיות התנהגות.

הצעד הראשון לחיים טובים מתחיל כאן

לתיאום פגישה מקצועית עם המומחים שלנו, יש למלא את הפרטים הבאים:

גורמים המשפיעים על מחיר טיפול פסיכולוגי

בנוסף לקריטריונים המתוארים לעיל, ישנם מספר גורמים נוספים המשפיעים על מחיר טיפול פסיכולוגי לילדים ולמבוגרים, כולל:

טיפול פסיכולוגי בקליניקה לעומת אונליין – בעוד זו לא הנורמה הרווחת במדינת ישראל, ישנם פסיכולוגים המציעים טיפול פסיכולוגי בעלות מופחתת במסגרת של טיפול פסיכולוגי אונליין, שכן פגישות המתקיימות באופן מקוון אינן מצריכות מהפסיכולוג לשאת בעלויות הכרוכות בהשכרת קליניקה לקבלת מטופלים באופן פרונטלי, אולם עליכם להכיר היטב את החסרונות הטמונים בקבלת טיפול פסיכולוגי באינטרנט בטרם תחליטו לקבל טיפול אצל פסיכולוג אונליין.

טיפול פסיכולוגי באזור המרכז לעומת באזור הדרום או הצפון – בדומה לשירותים פסיכולוגיים ורפואיים אחרים, ייתכנו פערים משמעותיים בתשובות שתקבלו לשאלה כמה עולה טיפול פסיכולוגי, כאשר במרבית המקרים טיפול אצל פסיכולוג פרטי באזור המרכז יעלה יותר מאשר פגישה עם פסיכולוג פרטי באזור הדרום או באזור הצפון.

טיפול פסיכולוגי פרטי לעומת בעלות מופחתת – כפי שצוין לעיל, באפשרותכם לפנות לקבלת טיפול פסיכולוגי בעלות מופחתת במספר מקומות ציבוריים או מוסדות הפועלים ללא כוונות רווח, כגון מרפאות קהילתיות לבריאות הנפש, בתי חולים ציבוריים, קופות חולים, עמותות, שירותים פסיכולוגים של מוסדות אקדמיים או שירותים פסיכולוגים חינוכיים של רשויות מקומיות.

עלות טיפול פסיכולוגי

כמה עולה טיפול רגשי עם פסיכולוג פרטי?

מכיוון שפסיכולוגים אינם עוסקים רק במתן טיפולים פסיכולוגיים ורגשיים, אלא גם במתן ייעוץ פסיכולוגי וביצוע אבחונים פסיכולוגיים, אין אפשרות להשיב על השאלה כמה עולה פסיכולוג פרטי מבלי לדעת מה בדיוק מטרת הפגישה, כלומר ייעוץ, אבחון או טיפול רגשי.

למשל, עלות ייעוץ פסיכולוגי חד פעמי לרוב תהיה גבוהה יותר מעלות טיפול פסיכולוגי מתמשך ומחיר של אבחון פסיכולוגי הנערך על ידי פסיכולוג חינוכי בדרך כלל יהיה נמוך יותר ממחיר של אבחון פסיכודיאגנוסטי הנערך על ידי פסיכולוג קליני.

כמה עולה טיפול פסיכולוגי

טיפול פסיכולוגי פרטי - סיכום

חשוב לדעת כי במכון דרור, טיפול פסיכולוגי פרטי נערך על-ידי צוות מקצועי, בעל ניסיון רב שנים אשר כולל פסיכולוגיות ופסיכולוגים המתמחים בעבודה טיפולית עם ילדים, בני נוער ומבוגרים.

אנו, במכון דרור, מאמינים כי היכולות האמיתיות מתגלות כאשר המטופלים מרגישים בסביבה בטוחה ובתנאים שאף מאפשרים להם ליהנות מהחוויה הטיפולית.

למידע נוסף ולקביעת מועד לטיפול פסיכולוגי פרטי בגבעתיים – חייגו 03-3723067 או השאירו את פרטיכם באתר ואנו ניצור עמכם קשר בהקדם.

Picture of רותי פרגר-מאור
רותי פרגר-מאור

פסיכולוגית חינוכית מומחית-בכירה עם ניסיון של 35 שנה באבחון, ייעוץ וטיפול בילדים, נוער ומבוגרים. מתוך שליחות אמיתית לעתיד טוב יותר של החברה הישראלית, רותי הקימה ב-2008 את מכון דרור לפסיכולוגיה וחינוך. בנוסף, רותי מעבירה סדנאות, הדרכות להורים ומורים ואף מנהלת בהתנדבות קרן תרומות בתחומי החינוך והרווחה.

רוצה לקרוא עוד?

מאמרים נוספים בנושא טיפול פסיכולוגי

טיפול פסיכולוגי אונליין
טיפול פסיכולוגי אונליין באינטרנט: טיפול רגשי בזום ובסקייפ מרחוק

פסיכולוגים רבים מאפשרים היום טיפולי אונליין, כלומר ללא הגעה פיזית לקליניקה. מלבד הנוחות והיכולת להתגמש בזמנים, יש לכך יתרונות נוספים כמו עלות נמוכה ואפשרות לפרטיות. עם זאת, טיפולי אונליין לא מתאימים לכל אחד.

המדריך המלא >>
טיפול פסיכולוגי לילד
טיפול פסיכולוגי לילדים: המדריך המלא על טיפול פסיכולוגי בילדים

ילדים בגילאי גן, בית ספר ואפילו נוער בוגר, מתמודדים מדי יום עם קשיים ולא תמיד משתפים בהם את הדמויות הבוגרות סביבם. יש להיות ערים לסימנים מסוימים העשויים להסגיר מצוקה המחייבת טיפול פסיכולוגי שיסייע לפתור אותה.

המדריך המלא >>
טיפול פסיכולוגי בגבעתיים
טיפול פסיכולוגי בגבעתיים: מטפלים ופסיכולוגים מומלצים בגבעתיים

מגוון מטפלים מומלצים, מקצועיים ובעלי מומחיות והסמכה בשלל תחומים, ממוקמים בגבעתיים ויכולים לסייע להורים וילדים במרכז באמצעות מגוון שירותים, ביניהם: אבחון מחוננים, אבחון דידקטי, אבחון פסיכודידקטי, ייעוץ וטיפול פסיכולוגי, הדרכות הורים ועוד.

המדריך המלא >>
טיפול פסיכולוגי במרכז
טיפול פסיכולוגי במרכז: מטפלים ופסיכולוגים מומלצים במרכז

כדי להתמודד עם שדים מהעבר, קשיים בהווה או חששות מהעתיד – יש לפנות לטיפול פסיכולוגי מקצועי ועדיף בקרבת אזור המגורים. כמו כן, ישנם דגשים והמלצות שיכולים לעזור בבחירת פסיכולוג מומלץ או פסיכולוגית מומלצת לטיפול.

המדריך המלא >>
ייעוץ פסיכולוגי
ייעוץ פסיכולוגי: המדריך המלא על שירותי ייעוץ פסיכולוגי בישראל

ייעוץ הניתן בידי פסיכולוגים מומחים במטרה לאבחן סוגיות פסיכולוגיות כמו בעיות התנהגות, הפרעות נפשיות, דימוי עצמי נמוך ומשברים אישיים, ובנוסף לספק תמיכה, להעניק טיפול פסיכולוגי במידת הצורך או להפנות לאנשי המקצוע המתאימים ביותר לטיפול בסוגיה.

המדריך המלא >>

הצעד הראשון לחיים טובים מתחיל כאן

לתיאום פגישה מקצועית עם המומחים שלנו, יש למלא את הפרטים הבאים: