מכון-דרור-לוגו

תפריט

כמה עולה טיפול CBT? השוואת מחירים ועלויות של טיפול CBT

מאת: רותי פרגר-מאור, פסיכולוגית חינוכית מומחית בכירה

תוכן עניינים

טיפול CBT: מחיר נגיש, תוצאות ממוקדות

בין אם הייתם בתהליך טיפולי בעבר ובין אם אתם חושבים להתחיל אחד כזה בפעם הראשונה – בוודאי כבר נתקלתם במונח טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT). זו גישה שצברה פופולריות רבה בארץ ובעולם בעשורים האחרונים, הודות ליתרונות ייחודיים שטמונים בה בהשוואה לשיטות אחרות (שבהחלט עשויות להועיל בעצמן).

אנשים רבים מרגישים כי סוד הקסם של שיטת CBT טמון בעובדה שהיא מאוד ממוקדת בהשגת תוצאות ספציפיות, תוך זמן מוגדר. אם לדוגמה אתם רוצים להתגבר על פחד מסוים שתמיד ליווה אתכם והפריע לכם, או שאתם מרגישים שאיבדתם את התשוקה לחיים, אם אתם מתקשים לנהל מערכות יחסים משמעותיות, או חווים כל קושי אחר שאתם יודעים לקרוא לו בשמו – ייתכן מאוד שתמצאו מזור בגישה הזאת.

טיפול בשיטת CBT גם נתפס כטיפול שמחירו נמוך יותר מזה של שיטות טיפול אחרות. הסיבה לכך מושפעת באופן ישיר מהאופי של הטיפול – הוא תחום בזמן, כלומר שהכוונה מראש היא לא להיכנס לתהליך אינסופי, אלא לפתור בעיה ספציפית או להשיג מטרה מוגדרת. לכן, העלות המצטברת בדרך כלל גם תהיה נמוכה יותר באופן יחסי.

בנוסף, חשוב לזכור כי אנשים שונים, עם התמחויות שונות, יכולים להציע טיפול CBT. חלקם הם פסיכולוגים, עובדים סוציאליים או פסיכיאטרים מוסמכים, בעוד שאחרים עברו הכשרה ייחודית לטיפול בשיטה הזאת. בחירת הגורם המטפל תשפיע גם היא על המחיר כמובן וגם, נדגיש, על איכות הטיפול.

טיפול CBT מחיר

עלות טיפול CBT בהשוואה לשיטות אחרות

כדי להבין מדוע טיפול CBT נחשב בעיני רבים זול יותר משיטות אחרות, חשוב להתעכב על האופי הייחודי שלו. כאמור, זהו תהליך קצר, שמספר המפגשים שלו מוגדר מראש, תוך חשיבה משותפת של המטפל והמטופל.

המטרה הסופית של התהליך היא לגבש כלים שיסייעו למטופל לשפר את חייו בעצמו – ללא תלות במטפל בהמשך הדרך. לכן, השאיפה תהיה לזקק את הטיפול למספר מסוים של מפגשים – בדרך כלל בין 12 ל-20, אך הכמות הזאת משתנה מאדם לאדם, בהתאם לצורך וכמובן לאופי הייחודי שלו.

זו גישה שמצליחה לסייע לאנשים רבים, בייחוד למי שיודעים להגדיר בצורה ברורה מה בדיוק הם רוצים לשנות בחייהם. לאנשים אחרים אולי יתאימו דווקא גישות אחרות, ששמות דגש על ליווי ארוך טווח ובניית מערכת יחסים של פתיחות ואינטימיות בין המטפל למטופל.

אם אתם מרגישים שטיפול CBT עונה על הצרכים הספציפיים שלכם, בהחלט תוכלו לשקול להתנסות בשיטה הזאת – שעשויה לא רק להיות משתלמת מבחינה כלכלית, אלא גם להעניק לכם כלים מדויקים ויעילים שיעזרו לשפר את הבריאות הנפשית, היציבות הרגשית וההתמודדות עם אתגרי החיים.

הצעד הראשון לחיים טובים מתחיל כאן

לתיאום פגישה מקצועית עם המומחים שלנו, יש למלא את הפרטים הבאים:

ממה מושפע מחיר של טיפול CBT?

כמו ברוב ההחלטות שאנחנו מקבלים בחיים, גם כשבוחרים במטפלי CBT, ניתן למצוא אפשרויות זולות יותר ופחות – כאשר מידת ההשקעה במקרים רבים תעיד על איכות הטיפול והיעילות שלו. חלק מהביקורת שנשמעת סביב טיפול קוגניטיבי התנהגותי מתמקדת בטענה שמדובר בתחום די "פרוץ", שבו אנשים רבים יכולים להעניק ליווי לאחר הכשרה יחסית קצרה, בטח כשמשווים אותה להכשרה של פסיכולוגים מוסמכים.

כיום ניתן למצוא מטפלים בשיטת CBT שאינם עוסקים באופן ספציפי במקצועות הטיפול – ומחיר הפגישה איתם בדרך כלל יהיה נמוך יותר מטבע הדברים. טיפול אצל גורם מוסמך – כלומר פסיכולוג, עובד סוציאלי או פסיכיאטר, בדרך כלל יעלה יותר מ-450 שקלים למפגש, כאשר כאמור, הצדדים יסכמו מראש את כמות הטיפולים שככל הנראה תידרש להשלמת התהליך. ההסכמה הזאת בדרך כלל מספקת יותר שלווה וביטחון – מכיוון שקל יותר להבין מהו הסכום הכולל שיידרש לצורך הטיפול.

כמה עולה טיפול CBT

האם אפשר לקבל טיפול CBT מוזל?

גם במשרד הבריאות מכירים היטב את היתרונות הרבים שבטיפול CBT ולכן מציעים גם טיפולים במחירים מסובסדים לאוכלוסיות מסוימות הזקוקות לכך. הסבסוד יכול להגיע דרך מערכת הבריאות, בתי החולים וקופות החולים.

במקרים מסוימים, ייתכן כי תוכלו להשיג הוזלה נוספת בעלות הטיפול דרך הביטוחים המשלימים בקופות החולים, או במסגרת ביטוח פרטי שאולי רכשתם. כדאי לבדוק את כל האפיקים האלו לפני שיוצאים לדרך כמובן.

עלות טיפול CBT

איך להעריך את התמורה שמקבלים בטיפול CBT?

טיפול CBT אינו נשען על תחושה כללית או שינויים אמורפיים (מופשטים) שלעיתים קשה למדוד ולהעריך. זהו תהליך שמבוסס על נתונים, תוצאות ומחקרים. בשיטה הזאת, הדבר החשוב ביותר במפגשים בין המטפל למטופל הוא המטרה שלשמה הם התכנסו. המטרה הזאת עומדת במרכז הדיון כל הזמן – ולכן קל להעריך את קצב ההתקדמות בדרך למימושה.

טיפול קוגניטיבי התנהגותי ייחשב יעיל אם הוא הצליח להשיג את המטרה הזאת. אם לדוגמה אתם מתמודדים עם קושי לנהל מערכות יחסים רומנטיות, ייתכן כי במהלך הטיפול, המטפל יסייע לכם להגדיר כמה יעדים שיעזרו לבחון את ההתקדמות – וכך תבינו ביחד אם התהליך אכן מועיל לכם בכל נקודת זמן – או שיש מקום לשקול דרכים אחרות.

כדי לשפר באופן משמעותי את סיכויי ההצלחה של טיפול בשיטת CBT, חשוב לשמור על פתיחות מחשבתית וגם לתרגל את "שיעורי הבית" שמקבלים בקליניקה ומאפשרים ליישם את הכלים שרכשתם בעולם האמיתי.

טיפול CBT - המדריך המלא
נגן וידאו אודות טיפול CBT - המדריך המלא

טיפול CBT מחיר - סיכום

חשוב לדעת כי במכון דרור, טיפול CBT פרטי נערך על-ידי צוות מקצועי, בעל ניסיון רב שנים, אשר כולל מטפלות ומטפלי CBT המתמחים בעבודה טיפולית עם ילדים, בני נוער ומבוגרים.

אנו, במכון דרור, מאמינים כי היכולות האמיתיות מתגלות כאשר המטופלים מרגישים בסביבה בטוחה ובתנאים שאף מאפשרים להם ליהנות מהחוויה הטיפולית.

למידע נוסף ולקביעת מועד לטיפול CBT פרטי בגבעתיים – חייגו 03-3723067 או השאירו את פרטיכם באתר ואנו ניצור עמכם קשר בהקדם.

Picture of רותי פרגר-מאור
רותי פרגר-מאור

פסיכולוגית חינוכית מומחית-בכירה עם ניסיון של 35 שנה באבחון, ייעוץ וטיפול בילדים, נוער ומבוגרים. מתוך שליחות אמיתית לעתיד טוב יותר של החברה הישראלית, רותי הקימה ב-2008 את מכון דרור לפסיכולוגיה וחינוך. בנוסף, רותי מעבירה סדנאות, הדרכות להורים ומורים ואף מנהלת בהתנדבות קרן תרומות בתחומי החינוך והרווחה.

רוצה לקרוא עוד?

מאמרים נוספים בנושא טיפול CBT

טיפול CBT בחרדה
טיפול CBT בחרדה: המדריך המלא על CBT לטיפול בחרדות

רוב הדברים שאנחנו הכי חוששים מהם לעולם לא יתממשו ועדיין, חרדה נחשבת לאחת הבעיות המדאיגות ביותר של המאה ה-21. החדשות הטובות הן שטיפול CBT, המגובה במחקרים מדעיים, נחשב כיום לאחד הכלים היעילים להתמודדות עם חרדה, כמו גם עם פוביות ולחץ נפשי מתמשך.

המדריך המלא >>
טיפול קוגניטיבי התנהגותי במבוגרים
טיפול קוגניטיבי התנהגותי במבוגרים: טיפול CBT למבוגרים

לאורך השנים, כולנו מפתחים דפוסי חשיבה והתנהגות שנועדו לעזור לנו לשרוד את הג'ונגל הקשוח שנקרא החיים המודרניים. בטיפול CBT ניתן לבחון בעיניים ביקורתיות את הדפוסים האלו, להבין מתי הם משרתים אותנו ומתי פחות – וגם להחליף אותם בדפוסים חדשים ומועילים יותר.

המדריך המלא >>
טיפול קוגניטיבי התנהגותי למתבגרים
טיפול קוגניטיבי התנהגותי למתבגרים: טיפול CBT לבני נוער

גיל ההתבגרות הוא תקופה רצופת דרמות ומשברים – אשר את רובם המוחלט חווים הנערים והנערות לראשונה בחייהם. במצב כזה, חשוב להקנות להם כלים שיסייעו להם לזהות בעצמם דפוסי חשיבה והתנהגות שמזיקים יותר משהם תורמים – ולהבין כיצד להשפיע עליהם ולשנות אותם.

המדריך המלא >>
טיפול CBT לילדים
טיפול CBT לילדים: טיפול קוגניטיבי התנהגותי בילדים

לכולנו ברור שהורים משפיעים מאוד על עולמם הרגשי והנפשי של ילדיהם – לטוב ולרע. באמצעות טיפול CBT, נוכל לסייע להם להתגבר על אתגרים, להשיג מטרות ולבנות איתנות רגשית. אך זו לא משימה של "שגר ושכח" וחשוב שכל הורה ידע שהתרומה שלו לילד בהקשר הזה לא מסתכמת בנסיעה לקליניקה.

המדריך המלא >>
טיפול CBT אונליין
טיפול CBT אונליין: טיפול קוגניטיבי התנהגותי מרחוק באינטרנט

טיפול CBT אונליין הוא טיפול קוגניטיבי התנהגותי אשר מבוצע באינטרנט דרך אפליקציות ייעודיות, מה שהיה האפשרות היחידה האפשרית לטיפול בזמן התפרצות נגיף הקורונה. בשל יתרונותיו הרבים, הטיפול קיים גם היום, אך צריך לבדוק את ההתאמה אליו.

המדריך המלא >>
טיפול קוגניטיבי התנהגותי CBT
טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT): מטפלים מומלצים בשיטת CBT

הגדרה נכונה של הבעיה או המטרה, שיעורי בית שמתרגלים מחוץ לקליניקה ובעיקר התמקדות בהווה ופחות בעבר – כך טיפול CBT מסייע לילדים, בני נוער ומבוגרים להשתחרר מפחדים, להתגבר על חרדה ודיכאון, לבנות ביטחון עצמי ולשפר את הבריאות והיציבות הנפשית בשורה ארוכה של היבטים.

המדריך המלא >>

הצעד הראשון לחיים טובים מתחיל כאן

לתיאום פגישה מקצועית עם המומחים שלנו, יש למלא את הפרטים הבאים: