מכון-דרור-לוגו

תפריט

ייעוץ פסיכולוגי אונליין: המדריך המלא על עזרה פסיכולוגית מרחוק

מאת: רותי פרגר-מאור, פסיכולוגית חינוכית מומחית בכירה

תוכן עניינים

מה נדרש מכם כדי לקבל ייעוץ פסיכולוגי אונליין?

ייעוץ פסיכולוגי אונליין מהווה את הפתרון האידיאלי עבור אנשים המעוניינים להתייעץ עם פסיכולוגים מוסמכים למרות שחלות עליהם מגבלות של מיקום, תקציב, ניידות או לוח זמנים.

מלבד העובדה שיש לטיפול פסיכולוגי מקוון יתרונות רבים והוא נערך במתכונת הנוחה למרבית המטופלים, לעתים קרובות מדובר בפתרון הטוב ביותר עבור אנשים המתמודדים עם מצבים מסוימים, שכן הוא מתקיים במקומם ולא בקליניקה או במכון לפסיכולוגיה.

למעשה, כל שנדרש מכם כדי לקבל ייעוץ פסיכולוגי אונליין הם מצלמת רשת במחשב, טאבלט או טלפון נייד וחיבור לרשת האינטרנט, כך שניתן יהיה לקיים שיחת וידאו פנים אל פנים ולעזור לכם להשיג את היעדים הטיפוליים שלכם.

במידה ואין ברשותכם מצלמת רשת ו/או חיבור לרשת האינטרנט, ניתן לקיים מפגשי ייעוץ פסיכולוגי בטלפון, בהודעות טקסט, בדואר אלקטרוני ובדרכים אחרות שמטרתן לאפשר לכל אדם הזקוק לייעוץ חד פעמי או תמיכה מקצועית ממושכת לקבל מענה הולם.

ייעוץ פסיכולוגי און ליין

היתרונות הרבים של ייעוץ פסיכולוגי מרחוק

במהלך השנים האחרונות נערכו מחקרים רבים במטרה לבחון את יעילותם של שירותים פסיכולוגיים הניתנים אונליין, כולל ייעוץ פסיכולוגי וטיפול פסיכולוגי, כאשר פעם אחר פעם החוקרים גילו כי מדובר בשיטה יעילה ביותר עבור רוב המטופלים.

בנוסף, האפשרות להתייעץ עם פסיכולוגים באופן מקוון הופכת את שירותי בריאות הנפש החיוניים לזמינים, מזמינים ונגישים יותר עבור מטופלים רבים שייתכן ולא היו זוכים לקבל מענה מקצועי בעבר.

ייעוץ מרחוק עם פסיכולוג אונליין גם מאפשר לאנשים שאינם חשים בנוח לשתף אדם אחר או לדבר בפתיחות על הבעיות שלהם והקשיים שהם חווים בחיים היום-יום לקבל תשובות מקצועיות לשאלות שמטרידות אותם זמן ממושך.

מלבד זאת, להלן 4 יתרונות נוספים של ייעוץ פסיכולוגי אונליין:

נגיש יותר עבור מטופלים המתמודדים עם מגבלות גיאוגרפיות
מזמין יותר עבור מטופלים החוששים ממפגש עם פסיכולוג
זמין יותר עבור מטופלים בעלי מגבלות זמן
נוח יותר עבור מטופלים המעדיפים להתייעץ עם פסיכולוג ללא צורך לצאת מביתם

יש לציין, כי פסיכולוגים אינם אנשי המקצוע היחידים המציעים ייעוץ אונליין ובאפשרותכם להתייעץ באינטרנט או בטלפון עם מגוון של מומחים בתחומים שונים, כולל רופאים, עובדים סוציאליים, מטפלים זוגיים ומשפחתיים, פסיכותרפיסטים ומדריכי הורים.

הצעד הראשון לחיים טובים מתחיל כאן

לתיאום פגישה מקצועית עם המומחים שלנו, יש למלא את הפרטים הבאים:

ההבדל בין ייעוץ פסיכולוגי באינטרנט ובקליניקה

ייעוץ פסיכולוגי באינטרנט דומה מאוד לייעוץ אופייני הניתן בקליניקה וההבדל המהותי היחיד הינו שהמפגשים מתקיימים בזום במקום במכון לפסיכולוגיה – מה שמאפשר למרבית המטופלים להפיק תועלת מרבית מהתהליך הטיפולי.

יתרה מכך, מטופלים רבים המגיעים לתהליך של טיפול פסיכולוגי בקליניקה גם כן נזקקים לתמיכה או הדרכה מקצועית נוספת בין מפגש למפגש, כאשר זו ניתנת להם באמצעות מגוון דרכים שאינן מפגש אופייני פנים אל פנים.

חשוב לציין, כי טיפול מרחוק אינו מושג חדש בפסיכולוגיה, שכן מאז ומעולם פסיכולוגים מומלצים נהגו לשמור על קשר קבוע עם מטופלים בעזרת מכתבים ודרכים נוספות. לדוגמא, זיגמונד פרויד, אבי הפסיכואנליזה, ידוע במכתבים שכתב וקיבל ממטופלים שונים.

ייעוץ פסיכולוגי באינטרנט

מתי ולמי ייעוץ פסיכולוגי אונליין אינו מתאים?

בשנים בהן האינטרנט והמחשבים האישיים הפכו לנפוצים יותר ויותר, החלו להתפתח אפשרויות חדשות לקבלת ייעוץ פסיכולוגי אונליין, כמו גם ניתנה לאנשים ההזדמנות להשתתף בפורומים של עזרה עצמית וקבוצות תמיכה מקוונות.

לאחר מכן, הטכנולוגיה נעשתה מתקדמת יותר והופיעו שירותים חדשים שאפשרו העברה וקבלה של מסרים מיידים באופן מקוון בין פסיכולוגים ומטופלים. בהמשך, עם הופעתן של מצלמות הרשת, אנשי מקצוע החלו לקיים מפגשים פנים אל פנים באופן מקוון.

מאז חלפו שנים רבות, תהליך של טיפול פסיכולוגי אונליין הפך לפופולרי בכל רחבי העולם וכיום מכונים רבים לפסיכולוגיה מציעים ייעוץ פסיכולוגי מרחוק בנושאים שונים, כגון:

דיכאון
הפרעות מצב רוח
לחץ נפשי
הפרעות חרדה
בעיות בזוגיות

כאמור, ישנם אנשים הבוחרים לשלב בין ייעוץ אונליין ובקליניקה כדי להגדיל את מספר המפגשים השבועיים או בין ייעוץ אונליין וקבוצות תמיכה על מנת להגביר את האפקטיביות של הטיפול הפרטני.

יחד עם זאת, ייעוץ פסיכולוגי אונליין אינו מתאים לכל מצב ולכל אדם, כאשר אנשים המאובחנים עם הפרעות נפשיות קשות לרוב זקוקים לקבלת טיפול נפשי אינטנסיבי יותר, כזה שיכול להתקיים רק באופן המסורתי.

ייעוץ פסיכולוגי אונליין

בחירת פסיכולוג לתהליך של טיפול פסיכולוגי מקוון

בדיוק כמו כל סוג של ייעוץ או טיפול פסיכולוגי, ישנה חשיבות רבה לניסיון של הפסיכולוג במצבכם הספציפי ולחיבור בין הפסיכולוג ולמטופל, לכן הקפידו לבחור את איש המקצוע המתאים ביותר עבורכם והגבירו את הסיכויים שהטיפול יהיה מוצלח.

כמו כן, מכיוון שמטופלים צריכים להרגיש בנוח עם המטפלים שהם משוחחים עמם, במידה ואינכם חשים בנוח לאחר שיחת הטלפון או הווידאו הראשונה שלכם עם איש המקצוע, אל תהססו לבחון אפשרויות טיפול אונליין נוספות.

במקרים מסוימים, פסיכולוגים מציעים שיחת ייעוץ והכוונה טלפונית חינם כדי לאפשר למטופלים פוטנציאליים לבחון את מידת ההתאמה ביניהם ולשאול מספר שאלות מקצועיות לפני התחלה של תהליך טיפולי.

במהלך השיחה, מומלץ שתבדקו עם איש המקצוע האם ניתן לקיים עמו גם מפגשים בקליניקה אם יעלה הצורך, שכן זה לא בהכרח המצב אצל רוב הפסיכולוגים המטפלים בעיקר בשיחות וידאו וטלפון.

ייעוץ פסיכולוגי אונליין הוכח כפתרון נוח, נגיש, זמין ויעיל עבור אנשים רבים ברחבי העולם והוא משנה את הדרך בה בני אדם חושבים על טיפול רגשי, על אחת כמה וכמה לאחר שהם מצליחים להגשים את היעדים הטיפוליים ולהתחיל לחיות חיים בריאים יותר.

ייעוץ פסיכולוגי אונליין - סיכום

חשוב לדעת כי במכון דרור, ייעוץ פסיכולוגי אונליין נערך על-ידי צוות מקצועי, בעל ניסיון רב שנים, אשר כולל פסיכולוגיות ופסיכולוגים המתמחים בעבודה טיפולית עם ילדים, בני נוער ומבוגרים.

אנו, במכון דרור, מאמינים כי היכולות האמיתיות מתגלות כאשר המטופלים מרגישים בסביבה בטוחה ובתנאים שאף מאפשרים להם ליהנות מהחוויה הטיפולית.

למידע נוסף ולקביעת מועד לייעוץ פסיכולוגי אונליין או בגבעתיים – חייגו 03-3723067 או השאירו את פרטיכם באתר ואנו ניצור עמכם קשר בהקדם.

Picture of רותי פרגר-מאור
רותי פרגר-מאור

פסיכולוגית חינוכית מומחית-בכירה עם ניסיון של 35 שנה באבחון, ייעוץ וטיפול בילדים, נוער ומבוגרים. מתוך שליחות אמיתית לעתיד טוב יותר של החברה הישראלית, רותי הקימה ב-2008 את מכון דרור לפסיכולוגיה וחינוך. בנוסף, רותי מעבירה סדנאות, הדרכות להורים ומורים ואף מנהלת בהתנדבות קרן תרומות בתחומי החינוך והרווחה.

רוצה לקרוא עוד?

מאמרים נוספים בנושא ייעוץ פסיכולוגי

ייעוץ פסיכולוגי
ייעוץ פסיכולוגי: המדריך המלא על שירותי ייעוץ פסיכולוגי בישראל

ייעוץ הניתן בידי פסיכולוגים מומחים במטרה לאבחן סוגיות פסיכולוגיות כמו בעיות התנהגות, הפרעות נפשיות, דימוי עצמי נמוך ומשברים אישיים, ובנוסף לספק תמיכה, להעניק טיפול פסיכולוגי במידת הצורך או להפנות לאנשי המקצוע המתאימים ביותר לטיפול בסוגיה.

המדריך המלא >>
ייעוץ פסיכולוגי בטלפון
ייעוץ פסיכולוגי בטלפון: המדריך המלא על טיפול פסיכולוגי טלפוני

כאשר נמצאים במצב של מצוקה, לעיתים אין זמן להמתין לפגישה בקליניקה. במצב שכזה, אופציה של ייעוץ טלפוני היא אופציה זמינה, נוחה ויעילה. במסגרת ייעוץ טלפוני ניתן לקבל ייעוץ, ליווי ותמיכה בכל הקשור למשברים, הפרעות נפשיות, מצבי לחץ – ועוד.

המדריך המלא >>
טיפול פסיכולוגי אונליין
טיפול פסיכולוגי אונליין באינטרנט: טיפול רגשי בזום ובסקייפ מרחוק

פסיכולוגים רבים מאפשרים היום טיפולי אונליין, כלומר ללא הגעה פיזית לקליניקה. מלבד הנוחות והיכולת להתגמש בזמנים, יש לכך יתרונות נוספים כמו עלות נמוכה ואפשרות לפרטיות. עם זאת, טיפולי אונליין לא מתאימים לכל אחד.

המדריך המלא >>
פסיכולוג אונליין
פסיכולוג אונליין: שירותי ייעוץ או טיפול פסיכולוגי באינטרנט (בזום)

פסיכולוג המעניק טיפול פסיכולוגי ממרחק, משמע דרך האינטרנט. אנשים רבים מחפשים כיום פסיכולוגים שעובדים באופן זה. יש לכך יתרונות וחסרונות, ובכל מקרה לעיתים ניתן לגוון בין מפגשים הנערכים בקליניקה לבין מפגשים דרך האינטרנט.

המדריך המלא >>

הצעד הראשון לחיים טובים מתחיל כאן

לתיאום פגישה מקצועית עם המומחים שלנו, יש למלא את הפרטים הבאים: