מכון-דרור-לוגו

תפריט

ייעוץ פסיכולוגי בטלפון: המדריך המלא על טיפול פסיכולוגי טלפוני

מאת: רותי פרגר-מאור, פסיכולוגית חינוכית מומחית בכירה

תוכן עניינים

ייעוץ פסיכולוגי בטלפון עם פסיכולוגים מוסמכים

במיוחד בזמנים קשים ומאתגרים, חשוב לקבל עזרה פסיכולוגית אם אתם מתמודדים עם מתח נפשי, הפרעות חרדה, מצב רוח ירוד או תחושה של בדידות חברתית. ייעוץ פסיכולוגי בטלפון יכול לספק לכם הבנה טוב יותר, תמיכה מקצועית הולמת ומרחב בטוח לשוחח בו על הרגשות והמחשבות שלכם.

טיפול פסיכולוגי בטלפון מאפשר לאנשים להתייעץ עם פסיכולוגים מוסמכים על בעיות בתחום בריאות הנפש, סוגיות פסיכולוגיות, מחשבות טורדניות, רגשות מעיקים ומצבי חיים מלחיצים באמצעות שיחת טלפון, סקייפ או זום.

מכיוון ששיטה זו הינה בעלת יתרונות וחסרונות שונים, בדיוק כמו כל ייעוץ פסיכולוגי אונליין, ייעוץ בטלפון בדרך כלל נלווה לייעוץ פנים אל פנים בקליניקה או לשיטת ייעוץ אונליין אחרת, כגון שיחות וידאו, הודעות טקסט ודואר אלקטרוני.

יש לציין, כי המחקרים הרבים שנערכו בנושא הראו כי יש לתהליך של טיפול פסיכולוגי בטלפון ערך טיפולי לא פחות מאשר לטיפול פסיכולוגי בקליניקה ומדובר בדרך מעשית ביותר לקבל עזרה מקצועית חיונית במצבים שאין לאדם אמצעים או אפשרות להשתתף במפגשים טיפוליים קלאסיים.

יתרה מכך, לאחרונה התפרסם מחקר שגילה כי אנשים מסוימים יכולים להפיק תועלת רבה יותר מטיפול טלפוני מאשר טיפול פנים אל פנים עם איש המקצוע, בעיקר משום שניתן להתאים את מועד ומקום הייעוץ על פי העדפותיו האישיות של המטופל.

ייעוץ פסיכולוגי בטלפון

טיפול פסיכולוגי טלפוני מאפשר גמישות מרבית

בדומה למפגשים פנים אל פנים מסורתיים, טיפול פסיכולוגי טלפוני מספק למטופלים מרחב בטוח בו הם יכולים לשוחח עם פסיכולוג מוסמך על הנושאים המשפיעים על חייהם. במרבית המקרים, פסיכולוגים מומלצים מאפשרים שיחת ייעוץ ראשונית בטלפון ללא עלות או התחייבות כדי להעריך את מצבכם והתאמתכם לשיטת הטיפול.

מאחר שתהליך של ייעוץ פסיכולוגי בטלפון מאפשר גמישות מרבית במועדי הפגישות, סביר להניח שיהיה לכם קל יותר למצוא זמן נוח למפגשים השבועיים שלכם ושתתקדמו מהר יותר בתוכנית הטיפול שתתואם אישית למצבכם הנוכחי.

פגישת ייעוץ פסיכולוגי מרחוק נמשכת בדרך כלל 30-60 דקות, בהתאם למה שנקבע מראש בין פסיכולוגים ומטופלים, אולם תמיד ישנה אפשרות לקיים פגישות טלפוניות קצרות יותר או ארוכות יותר על פי הצורך שלכם.

הצעד הראשון לחיים טובים מתחיל כאן

לתיאום פגישה מקצועית עם המומחים שלנו, יש למלא את הפרטים הבאים:

פסיכולוג טלפוני לישראלים השוהים בחו"ל

באופן כללי, ניתן לתאם שיחת ייעוץ פסיכולוגי בטלפון למועד שנוח לכם ולנהל אותה מהמקום המועדף עליכם, כך ששיטה זו מאפשרת גמישות מרבית ואינה מצריכה מכם לנסוע מרחקים ארוכים על מנת לשוחח עם פסיכולוגים פרטיים.

לדוגמא, מטופלים רבים אשר מתמודדים עם לוח זמנים צפוף מעדיפים לקיים פגישות טלפוניות, שכן בזכות הגמישות הרבה, הם יכולים לתאם פגישת טיפול פסיכולוגי טלפוני להפסקת הצהריים שלהם בעבודה, לזמן בו ילדיהם ישנים ואף לסוף השבוע – מה שמשאיר להם זמן רב יותר להתמקד בשיפור איכות החיים.

ייעוץ פסיכולוגי בטלפון מהווה גם את הפתרון האידיאלי עבור ישראלים השוהים באופן זמני בחו"ל לצורך עבודה או לימודים ולדוברי עברית המתגוררים בחו"ל בקביעות המעוניינים לשפר את בריאותם הנפשית ורווחתם הכללית.

ייעוץ פסיכולוגי טלפוני

יתרונות נוספים של טיפול פסיכולוגי בטלפון

במידה והנכם סובלים מבעיות בניידות, טיפול פסיכולוגי בטלפון יכול להפוך את החיים שלכם להרבה יותר קלים משום שאין צורך להזמין הסעה מיוחדת, לבקש עזרה ממטפלת או להתמודד עם בעיות נגישות אפשריות.

בנוסף, אנשים המאובחנים עם אגורפוביה שמרגישים שלא בנוח לעזוב את ביתם לעתים קרובות מעדיפים להתחיל תהליך טיפולי באמצעות שיחות טלפון או וידאו עם פסיכולוגים המתמחים בטיפול באגורפוביה ויכולים לסייע להם לחיות חיים בריאים ושמחים יותר.

בזכות העובדה שקבלת ייעוץ פסיכולוגי בטלפון אינה דורשת מכם להגיע מדי שבוע למכון לפסיכולוגיה, השיטה מספקת פרטיות נוספת למטופלים המעדיפים לשמור על אנונימיות מוחלטת או חוששים להיתקל בדרך באדם שהם מכירים.

אנשים מסוימים מדווחים כי טיפול פסיכולוגי אונליין גם מקל עליהם להיפתח ולשוחח בחופשיות עם פסיכולוגים, כך שהם מסוגלים לחלוק את הדאגות הפנימיות ביותר שלהם – מה שמאיץ באופן משמעותי את התהליך הטיפולי.

מעבר לכך, מכיוון שלא ניצבות בפניכם מגבלות של מרחק, תוכלו לבחור פסיכולוגים מוסמכים המנוסים במיוחד בטיפול במצב הספציפי שלכם, ללא תלות במקום מגוריכם או במקום הקליניקה של איש המקצוע, כך שתזכו למענה המקצועי והממוקד ביותר.

ייעוץ פסיכולוגי חינם

ייעוץ פסיכולוגי בטלפון - סיכום

חשוב לדעת כי במכון דרור, ייעוץ פסיכולוגי בטלפון נערך על-ידי צוות מקצועי, בעל ניסיון רב שנים, אשר כולל פסיכולוגיות ופסיכולוגים המתמחים בעבודה טיפולית עם ילדים, בני נוער ומבוגרים.

אנו, במכון דרור, מאמינים כי היכולות האמיתיות מתגלות כאשר המטופלים מרגישים בסביבה בטוחה ובתנאים שאף מאפשרים להם ליהנות מהחוויה הטיפולית.

למידע נוסף ולקביעת מועד לייעוץ פסיכולוגי בטלפון או בגבעתיים חייגו 03-3723067 או השאירו את פרטיכם באתר ואנו ניצור עמכם קשר בהקדם.

Picture of רותי פרגר-מאור
רותי פרגר-מאור

פסיכולוגית חינוכית מומחית-בכירה עם ניסיון של 35 שנה באבחון, ייעוץ וטיפול בילדים, נוער ומבוגרים. מתוך שליחות אמיתית לעתיד טוב יותר של החברה הישראלית, רותי הקימה ב-2008 את מכון דרור לפסיכולוגיה וחינוך. בנוסף, רותי מעבירה סדנאות, הדרכות להורים ומורים ואף מנהלת בהתנדבות קרן תרומות בתחומי החינוך והרווחה.

רוצה לקרוא עוד?

מאמרים נוספים בנושא ייעוץ פסיכולוגי

ייעוץ פסיכולוגי
ייעוץ פסיכולוגי: המדריך המלא על שירותי ייעוץ פסיכולוגי בישראל

ייעוץ הניתן בידי פסיכולוגים מומחים במטרה לאבחן סוגיות פסיכולוגיות כמו בעיות התנהגות, הפרעות נפשיות, דימוי עצמי נמוך ומשברים אישיים, ובנוסף לספק תמיכה, להעניק טיפול פסיכולוגי במידת הצורך או להפנות לאנשי המקצוע המתאימים ביותר לטיפול בסוגיה.

המדריך המלא >>
ייעוץ פסיכולוגי און ליין
ייעוץ פסיכולוגי אונליין: המדריך המלא על עזרה פסיכולוגית מרחוק

בימינו הדיגיטליים ייעוץ פסיכולוגי וטיפול פסיכולוגי יכולים להינתן גם אונליין, משמע על גבי רשת האינטרנט. לשיטה זאת יש יתרונות שונים והיא מעניקה נוחות לאנשים הזקוקים לה, ומתאימה במיוחד כאשר ישנה מגבלה של תקציב, ניידות, מיקום או זמן.

המדריך המלא >>
טיפול פסיכולוגי אונליין
טיפול פסיכולוגי אונליין באינטרנט: טיפול רגשי בזום ובסקייפ מרחוק

פסיכולוגים רבים מאפשרים היום טיפולי אונליין, כלומר ללא הגעה פיזית לקליניקה. מלבד הנוחות והיכולת להתגמש בזמנים, יש לכך יתרונות נוספים כמו עלות נמוכה ואפשרות לפרטיות. עם זאת, טיפולי אונליין לא מתאימים לכל אחד.

המדריך המלא >>
פסיכולוג אונליין
פסיכולוג אונליין: שירותי ייעוץ או טיפול פסיכולוגי באינטרנט (בזום)

פסיכולוג המעניק טיפול פסיכולוגי ממרחק, משמע דרך האינטרנט. אנשים רבים מחפשים כיום פסיכולוגים שעובדים באופן זה. יש לכך יתרונות וחסרונות, ובכל מקרה לעיתים ניתן לגוון בין מפגשים הנערכים בקליניקה לבין מפגשים דרך האינטרנט.

המדריך המלא >>

הצעד הראשון לחיים טובים מתחיל כאן

לתיאום פגישה מקצועית עם המומחים שלנו, יש למלא את הפרטים הבאים: