מכון-דרור-לוגו

תפריט

פסיכולוגים מומלצים: איך למצוא ולבחור פסיכולוג מומלץ וטוב?

מאת: רותי פרגר-מאור, פסיכולוגית חינוכית מומחית בכירה

תוכן עניינים

איך מוצאים פסיכולוג טוב? 7 קריטריונים ופרמטרים

ישנם פרמטרים רבים שאפשר ואף כדאי להתייחס אליהם בעת תהליך בחירת פסיכולוג טוב – ואפילו מעולה. הנה דוגמא לכמה קריטריונים ופרמטרים שתוכלו להתחשב בהם:

שכבת גיל – פסיכולוגים מומלצים שונים עובדים עם שכבות גיל שונות, ולרוב מתמחים בעבודה עם שכבת גיל אחת או שתיים. פסיכולוג יכול להתמחות בעבודה עם ילדים בגיל הרך, ילדים בגיל יסודי, מתבגרים ומבוגרים. כשמדובר בטיפול בילד, צריך לבחור פסיכולוג שמתמחה בעבודה עם ילדים, והדבר נכון לכל שכבת גיל באשר היא.

התמחות מקצועית ספציפית – כל פסיכולוג מומלץ יכול להתמחות בטיפול בסוגיות פסיכולוגיות שונות. מטפל יכול להתמחות, למשל, בטיפול בחרדה או בטיפול בדיכאון. הוא יכול להתמחות בעבודה עם אנשים הנמצאים על הספקטרום האוטיסטי. גם כאן יש להתאים בין הבעיה לבין איש המקצוע שיטפל בה.

סוג טיפול – ישנו מגוון רחב של טיפולים פסיכולוגיים שונים – טיפול CBT, טיפול פסיכו- דינאמי, טיפול באמצעות יצירה, טיפול פסיכואנליטי, טיפול באמצעות בעלי חיים – ועוד. טיפולים שונים מתאימים למצבים שונים ולמטופלים שונים. טיפול CBT מתאים מאוד לטיפול בחרדה וב-OCD, טיפול פסיכו-דינאמי מתאים לטיפול במקרים מורכבים ובאנשים מבוגרים, וטיפול באמצעות בעלי חיים או תרפיה במשחק מתאימים לטיפול בילדים.

שיטת טיפול – קיימות דרכים שונות לקבל ולהעניק טיפול. שיטות טיפול שונות ניתנות במסגרות שונות. מרבית הפסיכולוגים המומלצים מטפלים בקליניקה שלהם ומעניקים טיפול פרטני, אך אם לצורך הדוגמא אתם מחפשים טיפול בבית או טיפול פסיכולוגי אונליין – חפשו פסיכולוג מומלץ שמטפל באופן הזה.

מיקום בארץ – כל עוד לא מדובר בטיפול פסיכולוגי אונליין, כדאי לבחור פסיכולוגית מומלצת גם על פי המיקום שלה, כשהכוונה היא כמובן לבחור באחת שמטפלת קרוב אליכם.

עלות כלכלית – פסיכולוגים מומלצים שונים גובים מחירים שונים עבור כל פגישה. פרמטר העלות הוא תמיד בר-משמעות.

זמני פגישות – כדאי לבדוק מתי הפסיכולוגית זמינה להיפגש בדרך כלל, ולוודא שלוח הזמנים שלכם ושלה מסתנכרן היטב.

איך לבחור פסיכולוג מומלץ

איך לבחור פסיכולוג מומלץ? בודקים כימיה

לכימיה ביניכם ולטיב התקשורת תהיה השפעה מכרעת על הטיפול. לעיתים זהו המשתנה המשפיע ביותר על סיכויי ההצלחה של הטיפול. אם אתם לא מרגישים מחוברים לפסיכולוגית שלכם, או שאתם לא חושבים שהיא באמת מתעניינת בכם וברווחה הרגשית שלכם – הטיפול לא יצליח. לעומת זאת, קשר אינטימי, קרוב ואישי ביניכם לבין הפסיכולוגית מסוגל להפוך את הטיפול להצלחה מסחררת.

את הכימיה ניתן לבדוק כבר כשאתם מדברים עם פסיכולוגית מומלצת בטלפון או לחילופין לאחר שאתם מגיעים לפגישה ראשונה בקליניקה שלה. כמובן שזה לא תמיד מספיק, אבל יותר קל להתרשם ולבדוק כימיה לאחר שכבר נפגשים או לכל הפחות משוחחים בטלפון, מאשר רק על ידי קריאה של מידע באינטרנט. יכול להיות שלאחר הפגישה, תחשבו ותרגישו שהיא אשת המקצוע המתאימה לכם – ואולי לא.

אתם צריכים להרגיש בנוח עם הפסיכולוגית ולהיות מסוגלים להיפתח בפניה ולפתוח הכל, בלי עכבות ובלי מחסומים. אתם צריכים להיות מסוגלים לסמוך עליה. פסיכולוגית טובה היא שותפה למסע נפשי, בין אם מדובר בתהליך של טיפול קצר מועד או טיפול ארוך, וכשיוצאים למסע – צריך לבחור את הפרטנרית הטובה והמתאימה ביותר. כשאתם מדברים או נפגשים, כדאי לשאול כמה שיותר שאלות בשביל להתרשם מהפסיכולוגית ומהסיכוי שתשרור ביניכם כימיה טובה.

הצעד הראשון לחיים טובים מתחיל כאן

לתיאום פגישה מקצועית עם המומחים שלנו, יש למלא את הפרטים הבאים:

איך למצוא פסיכולוג מומלץ? לפעמים צריך להיפגש עם כמה

כשאנחנו מדברים על כימיה עם איש המקצוע ועל תקשורת אישית וקרובה, אנחנו מבינים ויודעים שלא תמיד איש או אשת המקצוע הראשונים שתפגשו יתאימו לכם. זה בסדר גמור ואף מקובל להיפגש עם יותר מאשר פסיכולוג פרטי אחד. מה שחשוב הוא שתרגישו בנוח עם הפסיכולוג, ותוכלו לספק לו גישה אל העולם הפנימי שלכם.

יכול להיות שתחשבו ותרגישו שאיש המקצוע הראשון שתפגשו יהיה האחד הנכון עבורכם, אבל גם יכול להיות שתדברו או תפגשו עם 2 או 3 פסיכולוגים מומלצים, ואף יותר, עד שתמצאו את האחד או האחת שלכם.

אם יש לכם ספקות בנוגע לפסיכולוג מומלץ מסוים, אתם יכולים לספר לו על כך במהלך או בתום הפגישה הראשונה או השנייה. אולי הוא יוכל לשפוך קצת אור ולעזור לכם להחליט שהוא בכל זאת מתאים לכם. תמיד כדאי לזכור שרושם ראשוני גם יכול ויודע להטעות.

איך למצוא פסיכולוג טוב

איך בוחרים פסיכולוג מומלץ? 3 דרכים טובות

ישנן מספר דרכים למצוא פסיכולוגים מומלצים, ומהן לבחור את איש המקצוע המתאים לכם ביותר. להלן מספר דרכים טובות לעשות זאת:

• ברחבי הרשת לא קשה למצוא המלצות על פסיכולוגים מומלצים. ניתן להיעזר ברשתות החברתיות, כמו למשל בקבוצות פייסבוק, על מנת לאתר פסיכולוגים טובים ולבקש המלצות.

• אפשר וכדאי לשאול חברים ומכרים אודות פסיכולוגית מומלצת שהם מכירים – פסיכולוגית טובה שטיפלה בהם באופן אישי.

• אפשר לפנות אלינו, למכון דרור, בשביל לקבל שיחת ייעוץ והכוונה ראשונית. מבטיחים לעזור לכם כמיטב יכולתנו למצוא את הפסיכולוג או הפסיכולוגית שלכם.

פסיכולוגית מומלצת

המלצות על פסיכולוגים מומלצים בישראל

כשבאים לבחור פסיכולוג טוב ומומלץ, כדאי להתחיל בלבדוק מספר פרטים טכניים, בשביל לוודא שהוא מתאים לכם, כמו ההתמחות המקצועית שלו והבעיות שבהן הוא מטפל, סוג הטיפול שהוא מעניק, שיטת הטיפול הפסיכולוגי שבה הוא עובד – ועוד, כנכתב לעיל. הפרטים הללו יעזרו לכם למצוא מראש את הפסיכולוגים המדויקים ביותר.

מלבד הפרטים הטכניים, שהם ללא ספק חשובים ובעלי-ערך, בשורה התחתונה, גם הפסיכולוג המומלץ ביותר לא יהיה מספיק טוב עבורכם אם לא תרגישו שהוא מתאים לכם, לא תרגישו שהוא מתעניין בכם, שאכפת לו מכם, שהוא מבין אתכם, שאתם מרגישים איתו בנוח ושאתם יכולים לספר לו הכל. מידת ההתאמה והכימיה ביניכם היא כנראה הפרמטר הקריטי ביותר, ואת זה ניתן לבדוק רק באופן אישי.

פסיכולוגיה - המדריך המלא בנושא פסיכולוגים
נגן וידאו אודות פסיכולוגיה - המדריך המלא בנושא פסיכולוגים

טיפול אצל פסיכולוג מומלץ - סיכום

חשוב לדעת כי במכון דרור, הטיפול אצל פסיכולוג מומלץ ניתן על-ידי צוות מקצועי, בעל ניסיון רב שנים, אשר כולל אנשי מקצוע המתמחים בעבודה אבחונית וטיפולית עם ילדים, בני נוער ומבוגרים.

אנו, במכון דרור, מאמינים כי היכולות האמיתיות מתגלות כאשר המטופל מרגיש בסביבה בטוחה ובתנאים שאף מאפשרים ליהנות מחוויית הטיפול.

למידע נוסף ולקביעת מועד לטיפול אצל פסיכולוג מומלץ בגבעתיים – חייגו 03-3723067 או השאירו את פרטיכם באתר ואנו ניצור עמכם קשר בהקדם.

רותי פרגר-מאור
רותי פרגר-מאור

פסיכולוגית חינוכית מומחית-בכירה עם ניסיון של 35 שנה באבחון, ייעוץ וטיפול בילדים, נוער ומבוגרים. מתוך שליחות אמיתית לעתיד טוב יותר של החברה הישראלית, רותי הקימה ב-2008 את מכון דרור לפסיכולוגיה וחינוך. בנוסף, רותי מעבירה סדנאות, הדרכות להורים ומורים ואף מנהלת בהתנדבות קרן תרומות בתחומי החינוך והרווחה.

רוצה לקרוא עוד?

מאמרים מותאמים אישית במיוחד בשבילך

פסיכולוג נוער
פסיכולוג נוער מומלץ לגיל ההתבגרות: טיפול פסיכולוגי במתבגרים

פסיכולוג מומחה למתבגרים מסייע להם ולהוריהם בהתמודדות עם לקויות למידה, הפרעת קשב, חרדות, הערכה עצמית נמוכה, פחד מכישלון, אכילה רגשית, חוסר אמון, התנהגות עבריינית או מסוכנת, ביישנות, בעיות משמעת או משברים.

המדריך המלא >>

הצעד הראשון לחיים טובים מתחיל כאן

לתיאום פגישה מקצועית עם המומחים שלנו, יש למלא את הפרטים הבאים: