מכון-דרור-לוגו

תפריט

כמה עולה פסיכולוג פרטי? מחיר טיפול פסיכולוגי: עלות מומלצת

מאת: רותי פרגר-מאור, פסיכולוגית חינוכית מומחית בכירה

תוכן עניינים

כמה עולה פסיכולוג פרטי?

מחיר שעת פסיכולוג אינו קבוע ומשתנה במידה רבה בהתאם לבחירה אישית של הפסיכולוג ובהתאם למספר משתנים שונים. אלו המשתנים העיקריים שיש להם השפעה על עלות פסיכולוג פרטי:

רמת וכמות הניסיון – לפסיכולוג פרטי אחד יש ותק במקצוע וניסיון שונים מאוד מפסיכולוג פרטי אחר. רמת ניסיון גבוהה משמעותה רמת מומחיות גבוהה יותר וידע רחב יותר, לכן ככל שרמת הניסיון עולה – כך עולה לרוב ובאופן הגיוני גם המחיר שהפסיכולוג גובה. זהו לרוב הפרמטר המשפיע ביותר על עלות טיפול פסיכולוגי.

שכבת הגיל איתה עובד הפסיכולוג – פסיכולוג פרטי יכול להתמחות בעבודה עם שכבות גיל שונות – ילדים בגיל הרך, ילדים בבית ספר יסודי, ילדים עם צרכים מיוחדים, מתבגרים ומבוגרים וקשישים. זה לא כלל ברזל, אבל פעמים רבות המחיר משתנה בהתאם לשכבת הגיל איתה הפסיכולוג עובד.

שיטת הטיפול שבה הוא עובד – פסיכולוג פרטי יכול להעניק טיפול במסגרת הקליניקה, אבל קיימים גם פסיכולוגים המעניקים למשל טיפול פסיכולוגי אונליין או טיפול בבית המטופל. טיפול בבית יכול לעלות יותר מטיפול בקליניקה, וטיפול אונליין יכול לעלות פחות. לפיכך, שיטת הטיפול משפיעה על העלות.

סוג הטיפול שהוא מעניק – טיפול יכול לקחת מספר מועט של פגישות, כמו טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT), אך הוא יכול לארוך גם חודשים ושנים, כמו טיפול פסיכולוגי ממשפחת הטיפולים הפסיכואנליטיים. באופן זה משתנה מאוד העלות הכללית של התהליך הטיפולי כולו. בנוסף לכך, גם העלות פר פגישה יכולה להשתנות בהתאם לסוג הטיפול הניתן.

המיקום שלו בארץ – גם למיקום בארץ יש משמעות, כאשר טיפולים פסיכולוגיים, כמו שירותים וגם מוצרים מסוגים שונים, עולים מעט יותר במרכז הארץ מאשר באזורים אחרים.

כמה עולה פסיכולוג פרטי מחיר

פסיכולוג פרטי: מחיר מול איכות

העניין הכספי הוא ללא ספק עניין משמעותי, ובפרט כשמדובר בטיפול שבכל מקרה איננו מיועד להיות חד פעמי. גם תהליכי טיפול קצרים יחסית אינם זולים, ולכן אין לזלזל בעניין הכספי, ויש להתחשב בפרמטר העלות בעת בחירת הפסיכולוגית שלכם. אנחנו מבינים זאת ומעודדים אתכם לבחור בפסיכולוג פרטי שתוכלו לעמוד במחיר שלו.

מאידך, איכותו של הפסיכולוג, ניסיונו המקצועי ומידת ההתאמה שלו אליכם ואל הצרכים שלכם חשובה יותר מאשר עלותו. טיפול איכותי יכול לשנות את חייכם במידה רבה ולספק לכם רווחה אישית ורגשית שאין לה מחיר, בין אם אתם מתמודדים עם בעיה רגשית חדשה או וותיקה. טיפול לא צריך להשאיר חור בכיס, אבל מה שבטוח הוא שחור בנפש הוא עניין הרבה יותר בעייתי.

אנחנו מאמינים שטיפול זול יותר, שאיננו מניב את התוצאות הרצויות, הוא למעשה טיפול יקר יותר ופחות משתלם. מאידך, טיפול יקר יותר, שכן מצליח לעמוד בציפיות – הוא זול יותר ומשתלם יותר. האם זה אומר בהכרח שטיפול יקר יותר הוא טיפול טוב יותר? בהחלט לא, וגם ההפך הוא לא נכון. מה שכן, לא כדאי להתחשב רק בעלות – אלא גם באיכות, בניסיון ובמידת ההתאמה של הפסיכולוג אליכם.

הצעד הראשון לחיים טובים מתחיל כאן

לתיאום פגישה מקצועית עם המומחים שלנו, יש למלא את הפרטים הבאים:

עלות טיפול פסיכולוגי פרטי: קבלת החזר

יכול להיות שקופת החולים או שחברת הביטוח שלכם יעניקו לכם החזר כספי חלקי לכל הפחות. אין אפשרות לקבוע אם כן או לא, ומדובר כמובן בעניין אישי שלכם מול הקופה או החברה. תוכלו לבדוק את מידת הזכאות שלכם מראש, ולבדוק על הדרך מהם בדיוק התנאים לקבלת החזר כספי. גם אם כבר קבלתם טיפול אצל פסיכולוג פרטי, יכול להיות שתוכלו לקבל החזר כספי בדיעבד, ולכן תמיד כדאי לבדוק.

אפשרות נוספת היא לחפש פסיכולוג פרטי או פסיכולוגית פרטית שיש להם הסדר עם קופת חולים מסוימת או עם חברת ביטוח מסוימת. במצב שכזה, המפגשים איתם יעלו לכם פחות. על מנת לבדוק זאת, יש לפנות לקופת החולים או לחברת הביטוח, ולשאול אותן עם אילו אנשי מקצוע יש להם הסדר – ואז לפנות אליהם כרצונכם.

פסיכולוג פרטי מחיר לשעה

מספר טיפים לבחירת פסיכולוג פרטי

להלן מספר טיפים שיכוונו אתכם בבחירת פסיכולוג פרטי שמתאים לכם, ובפרט בכל הקשור לעלות טיפול פסיכולוגי:

• תמיד אפשר לנסות להתמקח בעדינות לגבי המחיר.

• כדאי לשאול במהלך פגישת ההיכרות עם הפסיכולוג כמה שיותר שאלות רלוונטיות לגבי תהליך הטיפול הפסיכולוגי והניסיון המקצועי שלו, וזאת בשביל לבדוק את ההתאמה שלו אליכם. אם תחשבו שהוא מתאים לכם במיוחד, אולי עניין העלות יאבד חלק מהחשיבות שלו בעיניכם.

• בכל הקשור לעלות באופן ספציפי, כדאי לשאול מראש או בפגישה הראשונה כמה זמן לערך יימשך תהליך הטיפול הרגשי. לא תמיד יהיה אפשר לדעת בדיוק, אבל לעיתים אפשר להעריך פחות או יותר כך שתוכלו לקבל מושג.

• ניתן לבדוק האם תשלום מראש על מספר מסוים של פגישות יעניק לכם הנחה מסוימת.

• כדאי לבדוק כיצד הפסיכולוג מקבל תשלום ובאיזה מועד הוא מעוניין לקבל אותו.

עלות פסיכולוג ילדים מחיר

פסיכולוגים פרטיים: מחירים בישראל

כשמדובר בתשלום עבור שירותים ומוצרים, מבחינת מרבית האנשים בישראל ובעולם – יש משמעות לעלות. כשמדובר בתהליך, ובפרט בתהליך פסיכולוגי שיכול להימשך תקופת זמן בלתי-מבוטלת, אין ספק שלעלות יש חשיבות. בכל מקרה, עליכם להיות מסוגלים לעמוד במחיר פסיכולוג פרטי ולא להיקלע לחובות, שרק יוסיפו בעיה רגשית נוספת.

בד-בבד עם חשיבותה של העלות, יש חשיבות גם לבחירת פסיכולוג פרטי מצוין ופסיכולוג פרטי שמתאים לכם כמו כפפה ליד. מטרת הטיפול הנפשי היא לא להיות זול – אלא יעיל.

בשל כך, כל תהליך בחירת פסיכולוג מומלץ חייב לתת מענה למספר פרמטרים חשובים שהם מעבר לעלות עצמה. אנחנו ממליצים לכם להתחשב בעלות, אך לתת עדיפות עליונה לאיכות ולמידת ההתאמה של הפסיכולוג או הפסיכולוגית אליכם, ובכל מקרה מאחלים לכם תהליך טיפול מוצלח.

פסיכולוגיה - המדריך המלא בנושא פסיכולוגים
נגן וידאו אודות פסיכולוגיה - המדריך המלא בנושא פסיכולוגים

כמה עולה פגישה עם פסיכולוג - סיכום

חשוב לדעת כי במכון דרור, הטיפול אצל פסיכולוג פרטי ניתן על-ידי צוות מקצועי, בעל ניסיון רב שנים, אשר כולל אנשי מקצוע המתמחים בעבודה אבחונית וטיפולית עם ילדים, בני נוער ומבוגרים.

אנו, במכון דרור, מאמינים כי היכולות האמיתיות מתגלות כאשר המטופל מרגיש בסביבה בטוחה ובתנאים שאף מאפשרים ליהנות מחוויית הטיפול.

למידע נוסף ולקביעת מועד לטיפול אצל פסיכולוג פרטי בגבעתיים – חייגו 03-3723067 או השאירו את פרטיכם באתר ואנו ניצור עמכם קשר בהקדם.

רותי פרגר-מאור
רותי פרגר-מאור

פסיכולוגית חינוכית מומחית-בכירה עם ניסיון של 35 שנה באבחון, ייעוץ וטיפול בילדים, נוער ומבוגרים. מתוך שליחות אמיתית לעתיד טוב יותר של החברה הישראלית, רותי הקימה ב-2008 את מכון דרור לפסיכולוגיה וחינוך. בנוסף, רותי מעבירה סדנאות, הדרכות להורים ומורים ואף מנהלת בהתנדבות קרן תרומות בתחומי החינוך והרווחה.

רוצה לקרוא עוד?

מאמרים מותאמים אישית במיוחד בשבילך

פסיכולוג נוער
פסיכולוג נוער מומלץ לגיל ההתבגרות: טיפול פסיכולוגי במתבגרים

פסיכולוג מומחה למתבגרים מסייע להם ולהוריהם בהתמודדות עם לקויות למידה, הפרעת קשב, חרדות, הערכה עצמית נמוכה, פחד מכישלון, אכילה רגשית, חוסר אמון, התנהגות עבריינית או מסוכנת, ביישנות, בעיות משמעת או משברים.

המדריך המלא >>

הצעד הראשון לחיים טובים מתחיל כאן

לתיאום פגישה מקצועית עם המומחים שלנו, יש למלא את הפרטים הבאים: