מכון-דרור-לוגו

תפריט

טיפול פסיכולוגי אונליין באינטרנט: טיפול רגשי בזום ובסקייפ מרחוק

מאת: רותי פרגר-מאור, פסיכולוגית חינוכית מומחית בכירה

תוכן עניינים

מהו טיפול פסיכולוגי אונליין?

מירוץ החיים והמטלות הרבות שאנו לוקחים על עצמנו, בין אם זה גידול המשפחה ובין אם זה העבודה ודברים נוספים, לא מותירים לנו זמן עם עצמנו – מה שגורם ללחצים, דאגות ומצבים נפשיים שרק טיפול פסיכולוגי יכול לפתור, אך לא תמיד יש את הזמן להגיע לפסיכולוג עקב מטלות רבות.

בכדי לטפל בבעיה ולא להיות תלויים במקום, אפשר לפנות לקבלת טיפול פסיכולוגי אונליין. באמצעות תהליך של טיפול רגשי באינטרנט אפשר לפתור את הבעיה שאתם סובלים ממנה מרחוק וללא צורך ביציאה מהבית, כך שכל מה שאתם צריכים לעשות זה לפנות לכם שעה כדי להיפגש עם הפסיכולוג שלכם בזום או בסקייפ.

טיפול פסיכולוגי אונליין

טיפול פסיכולוגי באינטרנט לעומת בקליניקה

טיפול פסיכולוגי באינטרנט הוא טיפול נפשי אשר מתבצע מרחוק דרך המחשב אל מול פסיכולוג ומאפשר לקבל טיפול רגשי ממש דומה לטיפול בקליניקה. הוא אינו מצריך הגעה למקום מסוים כפי שנהוג וחוסך לא מעט נסיעות וזמן יקר.

כמו כן, טיפול פסיכולוגי מרחוק מצוין לאנשים שאין להם זמן רב עקב העבודה שהם עובדים בה או שיש להם מטלות אחרות שלא מאפשרות להגיע כל שבוע לקבלת טיפול פסיכולוגי בקליניקה. באופן כללי, תהליך של טיפול פסיכולוגי אונליין מתאים לאנשים שאין להם זמן להגיע למכון המציע רק טיפולים פסיכולוגיים רגילים עקב כל מיני סיבות. זה יכול להיות:

• אנשים שמתגוררים בחו"ל תקופה ארוכה ומעוניינים בטיפול בשפת האם שלהם.

• אנשים שיש להם בעיות רפואיות ולא יכולים לצאת מהבית או שמתקשים לעשות זאת.

• אנשים עם נכויות או בעיות נפשיות.

• אנשים הסובלים מחרדות שכל יציאה מהבית מלחיצה אותם וגורמת להם ללחץ רב.

• אנשים עסוקים שעובדים סביב השעון ואין להם זמן להגיע לקליניקה כדי לקבל טיפול פסיכולוגי פנים מול פנים.

הצעד הראשון לחיים טובים מתחיל כאן

לתיאום פגישה מקצועית עם המומחים שלנו, יש למלא את הפרטים הבאים:

כיצד מתבצע טיפול פסיכולוגי מרחוק?

טיפול פסיכולוגי מרחוק אמנם מתבצע באינטרנט אך במתכונת של מפגש פנים מול פנים. המטופל מתחבר לזום או לסקייפ ורואה את הפסיכולוג על צג מסך המחשב ממש בדומה לפסיכולוג שמגיעים אליו פיזית לקליניקה.

פסיכולוג בזום או בסקייפ מדבר בדומה למפגש רגיל תוך כדי התמקדות בהבעות הפנים של המטופל וכך הוא יוצר עימו אינטימיות וקשר עין לאורך כל הטיפול הרגשי. במהלך טיפול פסיכולוגי אונליין, המטופל מספר על מה שמעיק עליו והפסיכולוג מקשיב לו ובסוף מציע לו כמה רעיונות או המלצות שכדאי לו לאמץ בחיי היום יום.

טיפול פסיכולוגי באינטרנט

האם טיפול פסיכולוגי בזום מתאים לכולם?

טיפול פסיכולוגי אונליין אינו מתאים לכל אחד, וזאת מכיוון שישנם אנשים שלא אוהבים את השיטה המקוונת ומעדיפים שיחה פנים מול פנים. עם זאת, השיטה טובה לאנשים שיש להם בעיות או מחלות שונות ואשר אינם יכולים להגיע פיזית לקבלת טיפול נפשי.

כמו כן, טיפול פסיכולוגי בשיחות וידאו הינה דרך מעולה לדבר עם פסיכולוגים מומלצים במצבים שלא ניתן לצאת מהבית כמו למשל מגיפה, מזג אוויר סוער, מלחמה ועוד.

למעשה, טיפול רגשי אונליין עדיף במצבים שבהם אתם לא יכולים לצאת מהבית ולהגיע לקליניקה הפיזית עצמה. זה יכול להיות מלחמה, מגיפה, מצב בריאותי שאינו מאפשר, נכות, מצב נפשי פסיכוטי או משבר אובדני ועוד.

החשיבות הרבה של טיפול פסיכולוגי בסקייפ

טיפול פסיכולוגי באינטרנט הינו בעל חשיבות רבה, שכן באמצעות טיפול בשיחות וידאו פסיכולוגים יכולים לתת מענה לאוכלוסייה שאינה יכולה לצאת מהבית מפאת מחלה, נכות, הפרעה נפשית ועוד.

באמצעות המחשב, המצלמה והחיבור לאינטרנט ניתן לטפל בבן אדם באותה צורה כמו במכון או בקליניקה פנים מול פנים וכן לגרום למטופל להיות משוחרר, קליל ורגוע במקום שהוא הכי מרגיש בו בנינוחות ביום יום. דבר זה משפיע על הטיפול שהוא מקבל וגורם לו להיפתח כלפי הפסיכולוג אשר מופיע מולו במסך הזום או הסקייפ.

טיפול פסיכולוגי מרחוק

איך מתחילים טיפול עם פסיכולוג אונליין?

כדי לבחור פסיכולוג אונליין מתאים חשוב להתרשם ממספר פסיכולוגים שונים ואז להחליט לאיזה פסיכולוג יש לכם חיבור. כמו כן, תוכלו לעשות חיפוש בגוגל, להיכנס לאתרים, לקרוא קורות חיים ואפילו לקבל המלצות מחברים ומשפחה על פסיכולוגים המציעים טיפול פסיכולוגי מקוון. בנוסף לכך, חשוב לבחור פסיכולוג עם התמחות מתאימה לבעיה שלכם.

על מנת להתכונן לטיפול בשיחות וידאו חשוב למצוא מקום שקט בחלל הבית שבו אפשר לדבר בחופשיות בלי שיפריעו לכם במהלך הטיפול. כמו כן, יש להתלבש בהתאם לפגישה בדומה לפגישה רגילה ולא לאכול או לשתות במהלך טיפול פסיכולוגי מרחוק וכן לנעול נעליים. יש להתחבר ברשת מאובטחת כמו זום או סקייפ.

טיפול פסיכולוגי - המדריך המלא
נגן וידאו אודות טיפול פסיכולוגי - המדריך המלא

היתרונות הרבים של טיפול רגשי ונפשי באינטרנט

תהליך של טיפול פסיכולוגי אונליין מאופיין בלא מעט יתרונות על פני הטיפול הקלאסי הרגיל. יתרונות אלה הופכים את הטיפול הרגשי באינטרנט לטיפול אפקטיבי בדומה לטיפול פנים מול פנים בקליניקה או במכון לפסיכולוגיה וכוללים:

גמישות – באמצעות טיפול בשיחות וידאו, אפשר ליהנות מגמישות רבה בשעות הטיפול – כך שבין המטלות השונות שכוללות עבודה וחיי משפחה, אפשר לשלב את הטיפול הנפשי ללא כל בעיה.

זמינות – טיפול פסיכולוגי מרחוק זמין במהלך היום ואינו מצריך הגעה אל קליניקה פיזית, לכן הוא נוח ללא מעט אנשים.

תוצאות הטיפול – תוצאות הטיפול המקוון דומות לתוצאות הטיפול בקליניקה פנים מול פנים, וכך אין הבדל בין השניים. שניהם מתקיימים באופן פרונטאלי, רק שאחד הוא מול מצלמה בזום או בסקייפ והשני פיזית, פנים מול פנים, בקליניקה של הפסיכולוג.

יש תחושת אנונימיות גבוהה – בתהליך של ייעוץ פסיכולוגי אונליין יש תחושת אנונימיות בקרב המטופלים אשר גורמת להם להיות פתוחים יותר במהלך הטיפול.

אין נסיעות – הודות לטיפול אונליין אין צורך לבזבז כסף על נסיעות, כל מה שצריך זה להתחבר לאינטרנט בהתאם לשעה שקבעתם עם הפסיכולוג.

נוחות ופרטיות – הודות לטיפול מהבית יש נוחות רבה ופרטיות – מה שעוזר להפחית את הלחץ סביב הטיפול עצמו.

הטיפול זול יותר – לרוב טיפולים פסיכולוגיים פנים מול פנים בקליניקה יקרים יותר ביחס לטיפולים אונליין שעולים פחות.

טיפול פסיכולוגי אונליין - סיכום

חשוב לדעת כי במכון דרור, טיפול פסיכולוגי אונליין נערך על-ידי צוות מקצועי, בעל ניסיון רב שנים, אשר כולל פסיכולוגיות ופסיכולוגים המתמחים בעבודה טיפולית עם ילדים, בני נוער ומבוגרים.

אנו, במכון דרור, מאמינים כי היכולות האמיתיות מתגלות כאשר המטופלים מרגישים בסביבה בטוחה ובתנאים שאף מאפשרים להם ליהנות מהחוויה הטיפולית.

למידע נוסף ולקביעת מועד לטיפול פסיכולוגי אונליין או בגבעתיים – חייגו 03-3723067 או השאירו את פרטיכם באתר ואנו ניצור עמכם קשר בהקדם.

Picture of רותי פרגר-מאור
רותי פרגר-מאור

פסיכולוגית חינוכית מומחית-בכירה עם ניסיון של 35 שנה באבחון, ייעוץ וטיפול בילדים, נוער ומבוגרים. מתוך שליחות אמיתית לעתיד טוב יותר של החברה הישראלית, רותי הקימה ב-2008 את מכון דרור לפסיכולוגיה וחינוך. בנוסף, רותי מעבירה סדנאות, הדרכות להורים ומורים ואף מנהלת בהתנדבות קרן תרומות בתחומי החינוך והרווחה.

רוצה לקרוא עוד?

מאמרים נוספים בנושא טיפול פסיכולוגי

טיפול פסיכולוגי במרכז
טיפול פסיכולוגי במרכז: מטפלים ופסיכולוגים מומלצים במרכז

כדי להתמודד עם שדים מהעבר, קשיים בהווה או חששות מהעתיד – יש לפנות לטיפול פסיכולוגי מקצועי ועדיף בקרבת אזור המגורים. כמו כן, ישנם דגשים והמלצות שיכולים לעזור בבחירת פסיכולוג מומלץ או פסיכולוגית מומלצת לטיפול.

המדריך המלא >>
טיפול פסיכולוגי לילד
טיפול פסיכולוגי לילדים: המדריך המלא על טיפול פסיכולוגי בילדים

ילדים בגילאי גן, בית ספר ואפילו נוער בוגר, מתמודדים מדי יום עם קשיים ולא תמיד משתפים בהם את הדמויות הבוגרות סביבם. יש להיות ערים לסימנים מסוימים העשויים להסגיר מצוקה המחייבת טיפול פסיכולוגי שיסייע לפתור אותה.

המדריך המלא >>
טיפול פסיכולוגי בגבעתיים
טיפול פסיכולוגי בגבעתיים: מטפלים ופסיכולוגים מומלצים בגבעתיים

מגוון מטפלים מומלצים, מקצועיים ובעלי מומחיות והסמכה בשלל תחומים, ממוקמים בגבעתיים ויכולים לסייע להורים וילדים במרכז באמצעות מגוון שירותים, ביניהם: אבחון מחוננים, אבחון דידקטי, אבחון פסיכודידקטי, ייעוץ וטיפול פסיכולוגי, הדרכות הורים ועוד.

המדריך המלא >>
טיפול פסיכולוגי מחיר
כמה עולה טיפול פסיכולוגי? מחיר ועלות של טיפול פסיכולוגי פרטי

מחירו של טיפול פסיכולוגי מורכב ממשתנים רבים, ביניהם רמת ההתמחות של הפסיכולוג, שנות הניסיון שלו ואפילו מיקום הקליניקה שלו. בנוסף, קיימים סוגים שונים של טיפולים אשר מכתיבים את משך התהליך, מה שמשפיע על המחיר.

המדריך המלא >>
ייעוץ פסיכולוגי
ייעוץ פסיכולוגי: המדריך המלא על שירותי ייעוץ פסיכולוגי בישראל

ייעוץ הניתן בידי פסיכולוגים מומחים במטרה לאבחן סוגיות פסיכולוגיות כמו בעיות התנהגות, הפרעות נפשיות, דימוי עצמי נמוך ומשברים אישיים, ובנוסף לספק תמיכה, להעניק טיפול פסיכולוגי במידת הצורך או להפנות לאנשי המקצוע המתאימים ביותר לטיפול בסוגיה.

המדריך המלא >>

הצעד הראשון לחיים טובים מתחיל כאן

לתיאום פגישה מקצועית עם המומחים שלנו, יש למלא את הפרטים הבאים: