מכון-דרור-לוגו

תפריט

מאמרים בנושא
תכונות אופי

תכונות אופי אישיות מתפתחות ומשתנות לאורך כל החיים וככל שאדם מטפח לעצמו תכונות אופי חיוביות יותר כך החיים שלו נעשים טובים יותר, פשוטים יותר, ממוקדים יותר ומלאי הזדמנויות חדשות.

במרבית המקרים, ניתן לטפח רשימה של תכונות אופי טובות באמצעות תהליך שיטתי הכולל טיפול בשיחות, תרגילים מעשיים ולימוד סוגים שונים של טכניקות שמטרתן לאתר הזדמנויות בהן האדם יכול להפגין את התכונות הרצויות.

בנוסף, הבנה של רשימת תכונות האופי האישיות של כל אדם הינה בעלת ערך רב לילדים, בני נוער ומבוגרים, שכן בעזרת פיתוח תכונות אופי חזקות, האדם יכול לצמוח בקלות רבה יותר, להרחיב את המודעות שלו לעצמו ולסביבה ולחיות חיים מאושרים ומשמעותיים.

אף על פי שלכל אדם יש תכונות מסוימות המפותחות באופן טבעי יותר מאשר תכונות אחרות, חשוב ביותר לא רק להתמקד בחוזקות של האדם, אלא גם לשים לב לחולשות שלו וללמוד איך ניתן לשפר גם סוגי תכונות אלו.

רשימת תכונות אופי חיוביות, טובות או שליליות של בן אדם - דוגמאות

ביטחון עצמי
העלאת ביטחון עצמי נמוך: איך לבנות, לשפר ולפתח ביטחון עצמי גבוה?

ביטחון עצמי נמוך מוביל לתפיסה שלילית של העצמי ויכול להגביל מאוד את האדם בחיי היומיום. המושג ביטחון עצמי מתייחס למכלול האמונות, התפיסות, ההערכות והמחשבות שיש לאדם לגבי עצמו, זאת על סמך חוויותיו, כאשר ביטחון עצמי חיוני להשגת המטרות שלו.

המדריך המלא >>
הערכה עצמית
הערכה עצמית נמוכה: שיפור הערכה עצמית (כולל דוגמא של חוסר הערכה)

הפחדים והדעות הקדומות של האדם הינם המכשול העיקרי בחייו, כאשר הערכה עצמית הינה הדרך שבה האדם שופט ומעריך את עצמו, או במילים פשוטות, איך האדם מרגיש עם עצמו ואיך הוא מקבל את החוזקות והחולשות שבו כדי להכיר בערך העצמי שלו.

המדריך המלא >>
ערך עצמי
בניית ערך עצמי גבוה: איך להעלות ערך עצמי נמוך באופן עצמאי?

האופן שבו אנחנו תופסים את עצמנו משפיע רבות על היציבות הרגשית, מערכות היחסים, הקריירה ואפילו הבריאות הגופנית שלנו. ערך עצמי הוא בהחלט דבר שאפשר לפתח – וכדי לעשות זאת, חשוב להתחיל לדבר לעצמנו עם הרבה יותר רגישות והבנה – ועם פחות שיפוטיות.

המדריך המלא >>
דימוי עצמי
דימוי עצמי נמוך: טיפול לשיפור דימוי עצמי אצל ילדים, מתבגרים או מבוגרים

ילד עם דימוי עצמי נמוך לרוב מציג גישה ביקורתית למדי כלפי עצמו, מראה קושי לקבל החלטות עקב פחד מוגזם לטעות, מרבה לרצות אחרים, נוטה לפרפקציוניזם ולדרישות גבוהות מעצמו וכן למצב רוח ירוד, למופנמות והימנעות. דימוי גוף מתייחס למה האדם חושב על הגוף והמראה הגופני שלו.

המדריך המלא >>
דימוי גוף
דימוי גוף נמוך, שלילי או חיובי אצל ילדים, מתבגרים, גברים או נשים

האופן שבו אנחנו תופסים את גופנו קשור פחות במשקל ובמראה – אלא יותר בגורמים רגשיים, בדפוסי חשיבה ובחוויות מהעבר שעיצבו את מי שאנחנו. כדי לבנות דימוי גוף חיובי יותר, חשוב לפתח מודעות לגורמים האלו ולרכוש כלים שיעזרו להגביר את הביטחון ותחושת הערך העצמי שלנו ושל ילדינו.

המדריך המלא >>
פרפקציוניזם
פרפקציוניזם: האם אני פרפקציוניסט או פרפקציוניסטית? שאלון קצר

בחברה המודרנית והתחרותית, פרפקציוניזם נתפס כחולשה-חוזקה, שכן קשה לבקר את מי שמשקיע מאמץ רב על מנת לפעול באופן הכי טוב שאפשר. יחד עם זאת, כשזה הופך לאובססיה, הפרפקציוניזם מהווה מכשול להשגת יעדים ולהתפתחות מספקת ובטוחה, כך שהופך למקור מתמשך של איום, פחדים, ספקות ואומללות.

המדריך המלא >>
דחיינות
דחיינות כרונית: איך להתמודד עם דחיינות? טיפול בדחיינות כפייתית

דחיינות מתייחסת לעיכוב של מעשים או אירועים, כאשר מה שנדחה אינו מבוטל אלא מתבצע במועד מאוחר יותר. התמודדות עם דחיינות כפייתית מאופיינת בקושי משמעותי ומתמשך להתחיל או להשלים מטלות, כאשר הדחיינות קשורה לטווח רחב של קשיים רגשיים ורגשות שליליים.

המדריך המלא >>
שליטה עצמית
פיתוח שליטה עצמית: טיפול במצבים של חוסר או איבוד שליטה עצמית

שליטה עצמית, תכונה אנושית, הינה היכולת של האדם לווסת את הדחפים, לפעול כראוי ולשלוט בעצמו, הן כשמדובר במחשבות והן כשמדובר בפעולות שונות. שליטה עצמית טובה מאפשרת לאדם להיות זהיר בכל רגע נתון כדי לא לקבל תגובות העלולות להיות שליליות עבורו או עבור האחר.

המדריך המלא >>
מודעות עצמית
חוסר מודעות עצמית: מה זה? איך לפתח מודעות עצמית גבוהה באמת?

מודעות עצמית הינה היכולת של האדם להתחבר לרגשות, למחשבות ולמעשים שלו. כמו כן, אנשים בעלי מודעות עצמית טובה יכולים לזהות כיצד אנשים אחרים תופסים אותם. מודעות עצמית מאפשרת לאדם להכיר בחוזקות והכישורים שלו וכן במגבלותיו.

המדריך המלא >>
מוטיבציה
חוסר מוטיבציה בחיים: איך לעורר מוטיבציה פנימית וחיצונית גבוהה?

טיפוח מוטיבציה פנימית וחיצונית גבוהה מאפשר לעורר מוטיבציה ללמידה, להצלחה, בעבודה, לספורט, לדיאטה, לאימונים, ללימודים – ועוד. לעומת זאת, חוסר מוטיבציה לעשות דברים, לעבוד, ללמוד וכיוצ"ב עשוי להעיד על בעיה אמיתית המצריכה התערבות מקצועית.

המדריך המלא >>
ביישנות
ביישנות יתר אצל ילדים או מבוגרים: איך להתגבר על ביישנות וחרדה?

מעטים האנשים שלא חווים ביישנות בחייהם, אך כאשר מדובר בביישנות-יתר ובחרדה חברתית – הביישנות מפריעה לנו להשיג מטרות, לתפקד, להתפתח ולהתקדם. כדאי לעבוד על הסוגיה ולמצוא לה מענה הולם, הן באופן עצמאי והן על ידי טיפול פסיכולוגי.

המדריך המלא >>
סף תסכול נמוך
סף תסכול נמוך אצל ילדים או מבוגרים: התמודדות עם תחושת תסכול

סף תסכול הוא היכולת שלנו להתמודד עם רגשות שליליים כשהם עולים. סף תסכול נמוך משמעותו יכולת בלתי-מספקת לעשות זאת בהצלחה. אנשים עם סף תסכול נמוך מתקשים לווסת את עצמם, לדחות סיפוקים, להשיג מטרות גדולות ולחיות חיים מאוזנים ומספקים.

המדריך המלא >>

שאלות ותשובות בנושא סוגי תכונות אופי של בן אדם - ילדים, מתבגרים ומבוגרים

הצעד הראשון לחיים טובים מתחיל כאן

לתיאום פגישה מקצועית עם המומחים שלנו, יש למלא את הפרטים הבאים: