מכון-דרור-לוגו

תפריט

כמה עולה הדרכת הורים? השוואת מחירים של הנחיית הורים

מאת: רותי פרגר-מאור, פסיכולוגית חינוכית מומחית בכירה

תוכן עניינים

המשתנים המשפיעים על עלות הדרכת הורים

הדרכת הורים הינה הליך טיפולי לכל דבר ועניין. ככזה, מחירו תלוי במספר משתנים כמו שיטת ההדרכה, מידת הניסיון של המדריכה ומשתנים נוספים. להלן רשימה של משתנים עיקריים ומשמעותיים:

מידת הניסיון של המדריכה – האם מדובר במדריכת הורים טרייה, שרק סיימה את לימודיה לא מזמן, או שצברה ניסיון מועט יחסית, או לחילופין במדריכת הורים מנוסה? התשובה לשאלה זאת תקבע במידה רבה את עלות ההדרכה.

הדרכת הורים פרטנית או קבוצתית – הדרכת הורים יכולה להינתן במסגרת פרטנית, זאת אומרת בין מדריכת הורים לזוג הורים אחד, או לחילופין יכולה להינתן במסגרת קבוצתית, בה לוקחים חלק מדריכת הורים ומספר זוגות הורים. הדרכה קבוצתית עולה באופן הגיוני פחות לכל זוג הורים מאשר הדרכה פרטנית.

הדרכת הורים בבית או בקליניקה – אם המדריכה מגיעה אליכם במהלך חלק מהתהליך או לכל אורכו, יכול להיות שהוא יעלה יותר מאשר אם התהליך כולו יתבצע בין כותלי הקליניקה שלה.

שכבת הגיל אליה משתייך הילד – הדרכת הורים ניתנת להורים לתינוקות, לילדים בגיל הרך ולמתבגרים. שכבת הגיל המסוימת שבה מתמחה המדריכה יכולה להשפיע על המחיר פר פגישה וגם על כמות הפגישות, ולפיכך להשפיע על עלות התהליך באופן כללי.

משך התהליך – יותר פגישות = עלות גבוהה יותר. לאו דווקא פר שעת הדרכה, אבל כן כשמשקללים את תהליך ההדרכה כולו.

המיקום בארץ – יכולים להיות הבדלים בין עלות הדרכת הורים שנערכת במרכז הארץ, בצפון הארץ ובדרום הארץ, אך לא תמיד זהו אכן המצב.

הדרכת הורים מחירים

איך אפשר להוזיל מחיר הנחיית הורים?

אם העניין הכלכלי הוא בעל חשיבות מוגברת מבחינתכם, ישנן מספר אפשרויות שאתם יכולים לבדוק בשביל לקבל הנחיית הורים במחיר מוזל:

• לפנות לקופת החולים או לחברת הביטוח על מנת לבדוק אם אתם זכאים לקבלת החזר עבור ההדרכה

• לחפש מדריכות הורים מומלצות שיש להן הסדר עם קופות חולים או חברות ביטוח

• לפנות לקבלת הדרכת הורים ישירות דרך קופת החולים שלכם

• לפנות ללשכת הרווחה בשביל לבדוק האם אתם זכאים להדרכת הורים מוזלת או בחינם

• לבחור בהנחיית הורים קבוצתית וכך לחסוך במידה רבה בעלות הסופית שלה

• לנסות להתמקח באופן הגיוני ועדין עם מדריכת ההורים הפרטית במטרה לקבל מחיר מעט נוח יותר

הצעד הראשון לחיים טובים מתחיל כאן

לתיאום פגישה מקצועית עם המומחים שלנו, יש למלא את הפרטים הבאים:

עלויות של הדרכת הורים פרטנית לעומת קבוצתית

הדרכת הורים קבוצתית היא דרך להוזיל את העלות של תהליך ההדרכה. בין היתר בשל סוגיית המחיר, שאלת הבחירה בהדרכה פרטנית או קבוצתית מעסיקה הורים רבים, וזוהי אכן שאלה טובה ובמקום. אנחנו במכון דרור מאמינים שיש יתרונות לכאן ולכאן – וחשוב לעמוד על כולם.

להלן היתרונות של הדרכת הורים פרטנית:

• הנחיית הורים פרטנית מתרכזת רק בכם ובילד שלכם – כל הבמה שלכם, ויותר קל לפתור בעיות ספציפיות באופן זה.

• המדריכה לומדת להכיר היטב אתכם ואת התינוק, הילד או המתבגר שלכם, ויכולה גם לבקר בבית שלכם. היכרות אישית משמעותה פתרון מדויק ואישי.

• במידה ומדובר בבעיה מורכבת וסבוכה, תהליך של הדרכת הורים פרטנית הוא הדרך הטובה ביותר לפתור אותה, וזאת בדיוק בשל מידת ההיכרות האישית והעובדה שכל הקשב והזמן של המדריכה יופנה אליכם בלבד במהלך ההדרכה.

ולהלן היתרונות של הדרכת הורים קבוצתית:

• במסגרת הנחיית הורים קבוצתית ניתן ללמוד גם מהורים אחרים ומהמענה שהם מקבלים מהמדריכה, וכך לרכוש ידע נוסף, שיכול לשמש אתכם בהווה ובעתיד כאחד.

• ניתן להכיר הורים שמתמודדים עם בעיות דומות לשלכם, וכך להרגיש שאתם לא לבד, ולרכוש השראה מהם ומדרכי ההתמודדות האישיות שלהם עם הסיטואציה.

• ניתן להכיר הורים נוספים ולהתחבר אליהם, ובפרט אם הם מתמודדים עם בעיות דומות לשלכם.

כמה עולה הדרכת הורים

טיפים חשובים בנושא מחירים של הדרכת הורים

כתבנו לכם מספר טיפים נוספים וחשובים שיעזרו לכם לבדוק את סוגיית העלות ולבחור במדריכת ההורים הטובה והמשתלמת ביותר עבורכם:

• כדאי לבדוק מהי עלות ההדרכה עבור הנחייה בשיטות שונות – הדרכת הורים בבית, הנחיית הורים פרטנית בקליניקה, הדרכת הורים אונליין והנחיית הורים קבוצתית. העלות המשתנה עשויה לעזור לכם להחליט איזו שיטת טיפול מתאימה לכם.

• כדאי לשאול מראש על פני כמה פגישות יתפרס התהליך. לא תמיד ניתן לדעת בדיוק, אבל אפשר לבקש אומדן. באופן זה תוכלו להעריך כמה יעלה לכם התהליך כולו.

• במידה ואתם מתמודדים עם בעיה כלכלית, ניתן לנסות לבקש בעדינות הוזלה מסוימת במחיר, אך חשוב לזכור שמדובר בפרנסה של אשת מקצוע מוסמכת, שלמדה ועבדה שנים רבות בשביל להיות מסוגלת להעניק לכם טיפול והדרכה.

• כשאתם משוחחים בטלפון, חשוב לשאול את המדריכה כמה שיותר שאלות, ולא רק שאלות הנוגעות לעלות. שאלות אלו יעזרו לכם להבין האם היא מתאימה לכם.

הנחיית הורים מחיר

מחיר הוא לא חזות הכל כשמדובר בהדרכת הורים

הדרכת הורים יכולה להתבצע במספר שיטות, ותוכלו לבחור בין הנחיית הורים פרטנית וקבוצתית. לכל שיטה יתרונות – וקיים גם הבדל כספי ביניהן, כשהשיטה הקבוצתית תמיד זולה יותר.

חשוב לזכור שישנם יתרונות וחסרונות לכל שיטה, ושלא בטוח שהשיטה הקבוצתית עדיפה לכם, חרף המחיר המוזל, ושישנן בעיות שניתן לפתור רק באמצעות הדרכת הורים פרטנית.

באופן כללי, העלות של ההדרכה משתנה מאוד, ותלויה לא רק בשיטת ההדרכה, אלא גם במידה רבה ברמת הניסיון המקצועי של המדריכה, וכמו כן גם במשתנים נוספים.

ישנן דרכים להוזיל את עלות ההדרכה, ואנחנו במכון דרור מאמינים שכדאי להתייחס לעלות הכללית שלה, אך מאמינים יתרה מכך שמה שחשוב יותר מכל הוא שתצאו מרוצים מההדרכה ושהיא תעזור לכם כמו שהיא אמורה, לכן אין להתייחס רק לנושא העלות – ולבחור באופן שכלתני ומדויק. ההווה והעתיד שלכם ושל ילדכם נמצא על הפרק.

הדרכת הורים - המדריך המלא
נגן וידאו אודות הדרכת הורים - המדריך המלא

הדרכת הורים מחירים - סיכום

חשוב לדעת כי במכון דרור, הדרכת הורים פרטית נערכת על-ידי צוות מקצועי, בעל ניסיון רב שנים, אשר כולל מדריכות ומדריכי הורים המתמחים בעבודה טיפולית עם ילדים, בני נוער ומבוגרים.

אנו, במכון דרור, מאמינים כי היכולות האמיתיות מתגלות כאשר המטופלים מרגישים בסביבה בטוחה ובתנאים שאף מאפשרים להם ליהנות מהחוויה הטיפולית.

למידע נוסף ולקביעת מועד להדרכת הורים פרטית בגבעתיים – חייגו 03-3723067 או השאירו את פרטיכם באתר ואנו ניצור עמכם קשר בהקדם.

Picture of רותי פרגר-מאור
רותי פרגר-מאור

פסיכולוגית חינוכית מומחית-בכירה עם ניסיון של 35 שנה באבחון, ייעוץ וטיפול בילדים, נוער ומבוגרים. מתוך שליחות אמיתית לעתיד טוב יותר של החברה הישראלית, רותי הקימה ב-2008 את מכון דרור לפסיכולוגיה וחינוך. בנוסף, רותי מעבירה סדנאות, הדרכות להורים ומורים ואף מנהלת בהתנדבות קרן תרומות בתחומי החינוך והרווחה.

רוצה לקרוא עוד?

מאמרים נוספים בנושא הדרכת הורים

הדרכת הורים
הדרכת הורים פרטנית: ייעוץ להורים על ידי מדריכת הורים מומלצת

תהליך של ליווי וייעוץ להורים הניתן במטרה לפתח מיומנויות הוריות, לבסס סמכות הורית, להתמודד היטב עם קשיי ההורות השונים ועם הקשיים שחווה הילד. הדרכת הורים ניתנת לרוב על ידי פסיכולוגית ילדים מוסמכת ויכולה להתבצע באופן פרטני או באופן קבוצתי.

המדריך המלא >>
הדרכת הורים לגיל הרך
הדרכת הורים לגיל הרך, לפעוטות ולתינוקות על ידי יועצת להורים

תהליך שמטרתו לעזור להורים להתמודד בהצלחה עם קשיים ואתגרים הכרוכים בהורות ובחינוך ילדים בגיל הרך. ההדרכה עוזרת להם להתנהל בשלווה ובביטחון, ומעניקה להם תובנות, ידע וכלים להיות הורים טובים יותר ולעזור לילדיהם להתמודד עם בעיות רגשיות ואחרות.

המדריך המלא >>
הדרכת הורים לילדים עם צרכים מיוחדים
הדרכת הורים לילדים עם צרכים מיוחדים ולילדים על רצף האוטיזם

ליווי ועזרה להורים לילדים המתמודדים עם הפרעת קשב וריכוז (ADHD), לקויות למידה, אוטיזם, מצב בריאותי כרוני, עיכובים התפתחותיים – ועוד. הדרכת הורים תספק להם מידע חשוב בנוגע לסוגיה ותדריך אותם כיצד לסייע לילדם לתפקד ולהתפתח באופן מיטבי.

המדריך המלא >>
הדרכת הורים למתבגרים
הדרכת הורים למתבגרים ולבני נוער בתקופת גיל ההתבגרות

טיפול רגשי יכול לסייע לנערים להבטיח שהגיל המטלטל הזה ישפיע עליהם קצת פחות, אך בשנים האלו, חלקם פשוט לא בשלים לתהליך כזה. לכן, חשוב שגם הורים למתבגרים ירכשו כלים רגשיים שיאפשרו להם להתמודד בצורה טובה יותר עם המשברים, השינויים ההורמונליים ובחינת הגבולות של ילדיהם בגיל ההתבגרות.

המדריך המלא >>
הדרכת הורים אונליין
הדרכת הורים אונליין: המדריך המלא על הנחיית הורים מרחוק בזום

הפרעות אכילה, קשיי קשב וריכוז, בעיות התנהגות, לקויות למידה – אלו רק כמה מהאתגרים שעלולים להופיע אצל ילדים ובני נוער לאורך השנים. כהורים, אתם בוודאי רוצים לעשות הכול כדי להפוך את ההתמודדות שלהם לפשוטה יותר – והדרכת הורים אונליין בהחלט עשויה לסייע לעשות זאת בצורה מושכלת יותר.

המדריך המלא >>

הצעד הראשון לחיים טובים מתחיל כאן

לתיאום פגישה מקצועית עם המומחים שלנו, יש למלא את הפרטים הבאים: