מכון-דרור-לוגו

תפריט

הדרכת הורים אונליין: המדריך המלא על הנחיית הורים מרחוק בזום

מאת: רותי פרגר-מאור, פסיכולוגית חינוכית מומחית בכירה

תוכן עניינים

מתי כדאי לפנות להדרכת הורים אונליין?

אף אחד לא מלמד אותנו איך להיות הורים או מכין אותנו לאתגרים הייחודיים שנידרש להם במסע הדרמטי הזה. רבים רואים בהורות כתפקיד החשוב ביותר בחייהם – אם כי לא תמיד ברור איך ממלאים אותו על הצד הטוב ביותר.

למרות שהורים לא מחויבים לעבור הדרכה כמובן, היעזרות בגורם מקצועי עדיין יכולה לעזור מאוד. הדרכת הורים אונליין יכולה ללמד איך לנהל תקשורת טובה יותר עם הילדים, איך להציב גבולות ברורים מחד אך לא לחנוק ולהכביד מאידך, איך לשלב בין הרצון להיות החברים הכי טובים שלהם לבין השאיפה לחנך ולהנחות.

כל אלו הם אתגרים שכל הורה יצטרך להתמודד איתם בשלב כזה או אחר – והם יעצבו במידה רבה את מי שהילדים שלכם יגדלו להיות. הדרכה נכונה וממוקדת בזום יכולה להגביר את הביטחון בהחלטות שלכם, גם אם הקשיים בדרך לפעמים יוציאו אתכם מאיזון.

הדרכת הורים אונליין

סימנים לכך שצריך לקבל הדרכת הורים אונליין

הדרכת הורים אונליין יכולה להועיל לכולם כמובן, אך ישנם מקרים שבהם הליווי מרחוק נדרש וחיוני אף יותר. בעולם אידיאלי, כל אחד מאיתנו היה לומד כיצד להתמודד עם קשיים ואתגרים לפני שהם בכלל מתעוררים. בפועל, אנחנו יודעים שהמציאות לא כזאת פשוטה ורבים יפנו לגורם מקצועי רק אם יתקלו בקשיים משמעותיים. בהקשר הזה, חשוב להכיר כמה סימנים שיכולים להעיד על צורך בהנחיית הורים מקצועית:

הפרעות התנהגות אצל ילדים ובני נוער – ילדים ומתבגרים צפויים להיות מרדניים ואנרגטיים מפעם לפעם, אך כשההתנהגות השובבית הופכת לבעיה אמיתית שמשפיעה על ההתנהלות שלהם בבית הספר, על מערכות היחסים בחייהם או אפילו על המצב הנפשי שלהם ושלכם ההורים – כדאי לבחון לעומק כיצד לנהל את האתגר הזה בלי שיחמיר ויעמיק בעתיד.

הפרעות נפשיות או נטיות אובדניות – חרדה ודיכאון נחשבים נפוצים מאוד במהלך גיל ההתבגרות והם יכולים להופיע במקרים מסוימים גם בילדות. כמובן שבמצב כזה, טיפול פרטני בהחלט יכול להועיל לילדיכם, אך כדאי שגם אתם ההורים תרכשו כלים שיסייעו לכם לסייע לילד או לילדה בצורה נכונה יותר.

הפרעות קשב וריכוז (ADHD) או לקויות למידה – אם ילדיכם אובחנו עם אחד מהמצבים הנפוצים האלו, חשוב לזכור שלא תמיד הם יוכלו לצייר לכם תמונה מדויקת של הקשיים שהם חווים בחייהם. לכן, כדאי להבין לעומק את המצבים הללו ולייצר מעטפת תומכת שתקל עליהם ותעצים אותם.

אלימות או ריבים בלתי פוסקים – האם הילד שלכם נקלע לאירועים אלימים עם חברים או בני משפחה בתדירות גבוהה? האם אתם מוצאים את עצמכם רבים ומתווכחים כל הזמן? קצרים בתקשורת עלולים ליצור תחושת תסכול אמיתית בקרב הורים, אך ניתן להיעזר בכלים שיעזרו לנהל שיח חיובי יותר, גם כשקשה.

שינויים קיצוניים בלימודים או בחיי החברה – יכול מאוד להיות שילדים יתקשו בלימודים, או שלא יגלו יכולות חברתיות גבוהות, בלי שזה יעורר דאגה, אך כשחלה הידרדרות קיצונית או שינויים משמעותיים באחד משני ההיבטים המשמעותיים האלו בחייהם – זה אולי יכול להעיד על קושי שהם לא בהכרח מוכנים לשתף בו.

הצעד הראשון לחיים טובים מתחיל כאן

לתיאום פגישה מקצועית עם המומחים שלנו, יש למלא את הפרטים הבאים:

היתרונות והחסרונות של הדרכת הורים מרחוק

העולם של היום שונה מאוד מזה שהיינו רגילים אליו בעבר. זהו עולם הרבה יותר מחובר ומקושר, שבו קל מאי פעם להיעזר באנשי מקצוע מכל התחומים – גם ללא תלות במיקום גאוגרפי או קרבה פיזית. אין ספק שגם בהקשר של הדרכת הורים אונליין – הבחירה במטפל מרחוק טומנת בחובה יתרונות רבים, אך גם אתגרים ששווה להתעכב עליהם.

חלק מההורים יאהבו לדוגמה את העובדה שהם לא צריכים לנסוע במיוחד להדרכה, לעמוד בפקקים ו"לבזבז" זמן ואנרגיות סביב ההתארגנות והמפגש הפיזי. הדרכת הורים מרחוק מאפשרת לעבור את התהליך בנוחות של הבית שלכם – בזמן ובתנאים שמתאימים לכם.

עם זאת, כמובן שתהליך של ייעוץ פסיכולוגי אונליין אינו מתאים לכולם. חלק מהאנשים מרגישים שאין תחליף לאינטראקציה בעולם האמיתי, לפגישה הפיזית ולדינמיקה הייחודית שמתפתחת בקליניקה ולא תמיד מצליחה לעבור דרך מצלמת המחשב. חשוב להבין שבהקשר הזה – אין חוק אחד שמתאים לכולם. זה בסדר שתהיה לכם העדפה כזאת או אחרת והיום, כאמור, זה קל מאי פעם למצוא מטפל שיעבוד בצורה שמתאימה לכם.

הדרכת הורים און ליין

הדרכת הורים בזום: לא רק בגלל הקורונה

אין ספק שנגיף הקורונה חולל מהפכה של ממש באופן שבו אנחנו מתקשרים, צורכים שירותים וגם עוברים תהליכים שבעבר האמנו שחייבים להתרחש ב"עולם האמיתי", כמו טיפול רגשי או הנחיית הורים. כיום מבינים שלזום בהחלט יש יתרונות רבים, גם בהדרכת הורים אונליין, בעיקר בגלל שהוא מבטל חסמים שעלולים למנוע מהורים לפנות להדרכה מקצועית – כמו צורך בנסיעה ופינוי זמן בלו"ז העמוס.

מה שהתחיל ככורח של ההתמודדות עם המגפה, הפך מאז לפרקטיקה יעילה ונדרשת, שהורים רבים בוחרים להיעזר בה. הדרכת הורים בזום יכולה להתקיים גם כשאתם בעבודה, בבית או בכל מקום אחר, ולספק יתרונות רבים לשיפור מערכות היחסים שלכם עם ילדיכם.

הדרכת הורים מרחוק

הנחיית הורים אונליין כתחליף לטיפול רגשי בילדים

כל אדם – בין אם ילד, מתבגר או מבוגר – יכול להיעזר בתהליך של טיפול פסיכותרפיה כדי לנווט את חייו בצורה נכונה יותר ולצלוח אתגרים וקשיים שיתעוררו לאורך הדרך. עם זאת, מטפלים מבינים מצוין שאנשים רבים, גם אלו שיכולים למצוא תועלת רבה בטיפול רגשי, אינם בשלים לתהליך – וזה בטח נכון כשמדברים על ילדים ובני נוער.

אם אתם מרגישים שאתם רוצים לעזור לילדיכם להתמודד עם החיים בצורה טובה יותר, אך הם לא מראים נכונות או בשלות לעבור טיפול רגשי לילדים – כדאי לזכור שגם אתם יכולים ללמוד איך לעזור להם בצורה מקצועית ונאמנה יותר. הדרכת הורים אונליין עוזרת לעשות בדיוק את זה ומתאימה לכל הורה שרוצה לשפר את הטיפול שהוא מעניק לילדים שלו בכל יום מחדש.

הדרכת הורים - המדריך המלא
נגן וידאו אודות הדרכת הורים - המדריך המלא

הדרכת הורים אונליין - סיכום

חשוב לדעת כי במכון דרור, הדרכת הורים אונליין נערכת על-ידי צוות מקצועי, בעל ניסיון רב שנים, אשר כולל מדריכות ומדריכי הורים המתמחים בעבודה טיפולית עם ילדים, בני נוער ומבוגרים.

אנו, במכון דרור, מאמינים כי היכולות האמיתיות מתגלות כאשר ההורים מרגישים בסביבה בטוחה ובתנאים שאף מאפשרים להם ליהנות מחוויית ההדרכה.

למידע נוסף ולקביעת מועד להדרכת הורים אונליין בגבעתיים – חייגו 03-3723067 או השאירו את פרטיכם באתר ואנו ניצור עמכם קשר בהקדם.

Picture of רותי פרגר-מאור
רותי פרגר-מאור

פסיכולוגית חינוכית מומחית-בכירה עם ניסיון של 35 שנה באבחון, ייעוץ וטיפול בילדים, נוער ומבוגרים. מתוך שליחות אמיתית לעתיד טוב יותר של החברה הישראלית, רותי הקימה ב-2008 את מכון דרור לפסיכולוגיה וחינוך. בנוסף, רותי מעבירה סדנאות, הדרכות להורים ומורים ואף מנהלת בהתנדבות קרן תרומות בתחומי החינוך והרווחה.

רוצה לקרוא עוד?

מאמרים נוספים בנושא הדרכת הורים

הדרכת הורים
הדרכת הורים פרטנית: ייעוץ להורים על ידי מדריכת הורים מומלצת

תהליך של ליווי וייעוץ להורים הניתן במטרה לפתח מיומנויות הוריות, לבסס סמכות הורית, להתמודד היטב עם קשיי ההורות השונים ועם הקשיים שחווה הילד. הדרכת הורים ניתנת לרוב על ידי פסיכולוגית ילדים מוסמכת ויכולה להתבצע באופן פרטני או באופן קבוצתי.

המדריך המלא >>
הדרכת הורים לגיל הרך
הדרכת הורים לגיל הרך, לפעוטות ולתינוקות על ידי יועצת להורים

תהליך שמטרתו לעזור להורים להתמודד בהצלחה עם קשיים ואתגרים הכרוכים בהורות ובחינוך ילדים בגיל הרך. ההדרכה עוזרת להם להתנהל בשלווה ובביטחון, ומעניקה להם תובנות, ידע וכלים להיות הורים טובים יותר ולעזור לילדיהם להתמודד עם בעיות רגשיות ואחרות.

המדריך המלא >>
הדרכת הורים לילדים עם צרכים מיוחדים
הדרכת הורים לילדים עם צרכים מיוחדים ולילדים על רצף האוטיזם

ליווי ועזרה להורים לילדים המתמודדים עם הפרעת קשב וריכוז (ADHD), לקויות למידה, אוטיזם, מצב בריאותי כרוני, עיכובים התפתחותיים – ועוד. הדרכת הורים תספק להם מידע חשוב בנוגע לסוגיה ותדריך אותם כיצד לסייע לילדם לתפקד ולהתפתח באופן מיטבי.

המדריך המלא >>
הדרכת הורים מחירים
כמה עולה הדרכת הורים? השוואת מחירים של הנחיית הורים

כל מדריכת הורים גובה עלות שונה, שמשתנה בהתאם להכשרה שלה, מידת הניסיון שלה, שיטת ההדרכה, שכבת הגיל של הילד ומשך התהליך. ישנן דרכים להוזיל את עלות ההדרכה, כמו בחירה בהדרכה קבוצתית, אך אין לשכוח שיש לתת עדיפות למדריכה הטובה ביותר בשבילכם.

המדריך המלא >>
הדרכת הורים למתבגרים
הדרכת הורים למתבגרים ולבני נוער בתקופת גיל ההתבגרות

טיפול רגשי יכול לסייע לנערים להבטיח שהגיל המטלטל הזה ישפיע עליהם קצת פחות, אך בשנים האלו, חלקם פשוט לא בשלים לתהליך כזה. לכן, חשוב שגם הורים למתבגרים ירכשו כלים רגשיים שיאפשרו להם להתמודד בצורה טובה יותר עם המשברים, השינויים ההורמונליים ובחינת הגבולות של ילדיהם בגיל ההתבגרות.

המדריך המלא >>

הצעד הראשון לחיים טובים מתחיל כאן

לתיאום פגישה מקצועית עם המומחים שלנו, יש למלא את הפרטים הבאים: